NYC, August 3, 2010 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Joyce & Peter Sluijs - WaarBenJij.nu NYC, August 3, 2010 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Joyce & Peter Sluijs - WaarBenJij.nu

NYC, August 3, 2010

Door: Sjoerd van der Sluijs

Blijf op de hoogte en volg Joyce & Peter

05 Augustus 2010 | Verenigde Staten, New York

Hallo allemaal,
Volgens mijn opdrachtgever kreeg ik concurrentie van een van de insiders. Dus moest ik een ander heel goed verhaal van de Sluijsjes aftroggelen. Dat is na veel overleg met Sjoerd toch nog gelukt (het was alleen wel weer een beetje prijzig).
Mijn verhaal gaat over dat ze de camper gaan inleveren in The Big Apple (voor de blondjes ookwel New York).
Zo gaat het verhaal.

De Sluijsjes moesten vandaag de camper inleveren, dus ze moesten echt erg vroeg op. Om half 7 stonden ze op. Na heel kort gegeten en gedoucht te hebben begon de reis naar The Big Apple. Na 2 uur te hebben gereden kwamen ze (met veel vertrouwen in de tom tom, niet dus) aan bij de RV rental. Daar op de parkeerplaats moesten ze alle tassen inpakken. Joyce had beloofd niet te gaan stressen, maar rara wie gingen er stressen? Juist ja, Joyce. Na een lange tijd inpakken en met moeite de ritsen hebben dicht gedaan, konden ze zeggen wat er mis was met de camper. Nou daar gaat ie dan: Ze hadden geen warm water, Ze kregen hem met een lege tank, de gastank was ook bijna leeg en er waren helemaal geen broodrooster en koffiezetapparaat. Na deze lange wachtlijst opgenoemd te hebben, was het nog wachten op de taxi. Dat duurde heel lang dus David en Sjoerd gingen de tijd maar doden met kaarten het was uiteindelijk 4-0 geworden voor Sjoerd (Ik geef toe dat ik af en toe vals speelde). Uiteindelijk was de taxi er. Wat ze opviel was: hij was blank, aardig en hij wist dat ze uit Nederland kwamen terwijl we dat niet hebben gezegd. Hij wist dat hij ze uit Nederland kwamen, omdat hij een vrouw uit Zuid-Afrika heeft (Zuid-Afrika was een kolonie van Nederland, maar ze praten er nu nog steeds Nederlands).
Na een reis van 1 uur met de taxi kwamen ze bij het hotel aan, genaamd Ameritania. Het is een best chique hotelletje en ze werden al gelijk warm onthaald door uncle J. (in het volgende verslag daar meer over). Hij was er aardig en ging met ze een praatje maken. Over zijn cultuur dat de mannen voor de vrouwen en de kinderen van de vrouw moet zorgen en hij vond dat David en Sjoerd dat ook moesten doen, maar die vonden dat niet zo’n goed idee. Hij zei ook dat hij voor het eerst in zijn leven een drieling zag en dat hij uit een familie komt met heel veel tweelingen ( héél interessant). Na het praatje kregen ze te horen dat ze 1 uur moesten wachten, dus gingen ze even lunchen.
Na geluncht te hebben gingen ze kijken of de kamers al klaar waren. Dat was niet het geval, maar toen kwam uncle J. in actie. Hij zei dat hij wel iets kon proberen en al snel kwam hij bij 2 kamers die klaar waren. Zo zaten ze al snel in hun kamers.
Na lekker niks gedaan te hebben in hun kamers, gingen ze New York City verkennen. Het hotel staat op de hoek van Broadway, dus ze hoefde alleen naar rechts te lopen en ze waren op Broadway. Op Broadway gingen ze een beetje lopen en kwamen al snel bij de Abercrombie aan. Voor de Abercrombie stonden mannelijk modellen en binnen 1 zonder shirt. Daarmee wilden Tessa en Isabel wel mee op de foto, dus ze deden dat ook. Na de A&F leeggeroofd te hebben, gingen ze verder lopen. Zo gingen ze nog naar Chanel, de Nike store, Lacoste en Apple. Na de Apple was het zo onderhand alweer etenstijd. Ze gingen eten in een pasta restaurantje bij Times Square, dat ook om de hoek lag.
Het pasta restaurantje was best mooi, maar ze werden er wel (volgens Sjoerd discrimineert)Ik zal dat even uitleggen.
Het ging zo: Sjoerd had een soep bestelt en Feline en Peter ook. Ten eerste kreeg Joyce Sjoerd z’n soep. Ten tweede werd alleen aan Feline en Peter peper aangeboden, Sjoerd sloegen ze over. Toen Sjoerd peper bestelde kreeg hij een glaasje met alleen citroenen. Ten derde werden ze heel de tijd overgeslagen. Sjoerd had daar een goede verklaring voor, ze deden alleen zo omdat de Sluijsjes blank zijn.
Na het restaurant gingen ze over Times Square naar het hotel lopen. Ik weet nu wie altijd mijn elektriciteit gebruikt. Al die billboarden nemen al mijn elektriciteit in. Maar het was wel erg mooi. Na Times Square kwamen ze weer op Broadway. Hoekje van Broadway om en ze waren weer bij het hotel.
Na alles wat ze vandaag hebben gedaan gaan ze toch nog lekker slapen, ondanks de discriminaties.

• 05 Augustus 2010 - 15:38

O(pa) En O(ma):

Hallo Broadway lopers!!!!

Wat een surprise om vandaag 2 berichten te ontvangen en dat wel van 2 verschillende verslaggevers.
    Het eerste is een echt verslag van de belevenissen en het tweede is van een onbekende(voor ons niet)journalist die de New Yorkse avonturen van de Sluijsjes beschrijft.
    Gelukkig is de camper afgelverd zonder brokken.
    Even een paar nieuwsgierige vragen:
    1. Op welke verdieping zitten jullie?
    2. Is er een bonkende lift?
    3. Hoeveel kamers nemen jullie in beslag of slaapt Peter bij uncle J.
    4. Zitten er nog meer nederlanders?
    5. Waar stoppen jullie toch al die inkopen, of wordt straks alles over elkaar aangetrokken.
    6. Waar blijft het vluchtnummer?
    7. Welke temperatuur is het, benauwd tussen de wolkenkrabbers?

Zo ,we zijn benieuwd naar jullie indrukken en lezen dit graag morgen !!!!!!!
    Genieten jullie nu maar heerlijk van The Big Apple.
    Groetjes en een kus!!

• 05 Augustus 2010 - 16:46

Oma Door:

Na het leven en slapen in de camper. Is het zeker ook fijn even in een hotel te zijn?

Nog veel plezier, maar dat zal wel lukken.
    Het was leuk om alles te lezen wat jullie gezien en meegemaakt hebben.

Op de terug reis een goede vlucht, en tot ziens.Kus Oma Door.

• 05 Augustus 2010 - 21:34

Sjoerd:

Hallo opa en oma,
    Alles goed met jullie? Zal ik de antwoorden dan maar geven?
    1. We zitten op de 4 de verdieping
    2.alleen de rechter van de 2 bij de2de verdieping.
    3. 2 kamers
    4. Volens mij zitten er nog meer nederlanders
    5. In de tassen
    6. Die zal papa nog wel doorgeven denk ik.
    7. Nu 36 graden en best wel benauwd vind ik.

zijn deze antwoorden goed genoeg?
    Nou totziens maar weer.

Groeten sjoerd

• 05 Augustus 2010 - 21:35

Sjoerd:

Hallo opa en oma,
    Alles goed met jullie? Zal ik de antwoorden dan maar geven?
    1. We zitten op de 4 de verdieping
    2.alleen de rechter van de 2 bij de2de verdieping.
    3. 2 kamers
    4. Volens mij zitten er nog meer nederlanders
    5. In de tassen
    6. Die zal papa nog wel doorgeven denk ik.
    7. Nu 36 graden en best wel benauwd vind ik.

zijn deze antwoorden goed genoeg?
    Nou totziens maar weer.

Groeten sjoerd