NYC, August 5, 2010 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Joyce & Peter Sluijs - WaarBenJij.nu NYC, August 5, 2010 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Joyce & Peter Sluijs - WaarBenJij.nu

NYC, August 5, 2010

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Joyce & Peter

06 Augustus 2010 | Verenigde Staten, New York

Lagen we lekker van onze laatste nachtrust in NYC te genieten, gaat om 5 uur ’s morgens het brand alarm af op onze verdieping. Iedereen haastje, repje wat aangeschoten en naar de lobby. Moest nog even mijn camera, papieren en laptop veilig stellen, dus ik was wat later en aangezien er nu bepaald ook geen rook of vuur te bespeuren viel, leek het toch verdacht veel op vals alarm. De conciërge was intussen ook tot de conclusie gekomen, dat iemand de knop van het alarm had ingedrukt en moest zich verontschuldigen tegenover de intussen gearriveerde brandweer, die met zo’n wagentje of 5 intussen in vol ornaat voor de deur stonden. Toch weer een bijzondere ervaring op zo’n laatste dag. En het was niet Sjoerd die al slaapwandelend het knopje heeft ingedrukt; althans dat beweert hij.

Vandaag gaan we na het uitchecken nog naar Central Park om om even na vieren met de taxi te vertrekken naar JFK. Dit is dus het laatste verslag van deze reis. Anders dan de vorige 2, die in het teken stonden van de geweldige natuur in het Westen; nu was het veel meer de geschiedenis die een rol speelde. In deze regio gaat het toch voornamelijk om de Revolutie en de Civil War. Natuur is er volop maar bestaat voornamelijk uit bossen en de kust en mist het afwisselende, spectaculaire en open karakter van het Westen. Het Oosten lijkt ook veel dichter bevolkt; de eindeloze wegen met af en toe een auto zie je hier niet. De Niagara Falls is natuurlijk wel een bijzonder wereldwonder.

We hebben het weer bijzonder naar ons zin gehad hier. Veel gezien, overigens minder mijlen gemaakt dan in andere jaren, en beleefd. Het blijft hier heerlijk, zeker al rondtrekkend met zo’n geweldige camper.

Tot een volgende keer.

• 06 Augustus 2010 - 15:17

WCMS:

Hallo Sluijsjes,

Goede thuisreis en excuus voor de overlast. Ik zal tegen Stan zeggen dat hij niet meer aan de knopjes moet zitten met die rode kastjes.

Apekroontje was lelijk he meiden in NY? Allemaal van de matig gespierde onderdeurtjes. Kan je beter iemand met het formaat van je vader nemen. Da's pas holllands welvaren.

Groeten,

Chris, Wim, Merel en Stan.