NYC, August 4, 2010 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Joyce & Peter Sluijs - WaarBenJij.nu NYC, August 4, 2010 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Joyce & Peter Sluijs - WaarBenJij.nu

NYC, August 4, 2010

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce & Peter

06 Augustus 2010 | Verenigde Staten, New York

Na een lekkere nachtrust gingen we ontbijten op Broadway, pancakes, croissantes, eieren met spek.
Hierna begon de tour naar Staten Island met de ferry. Na uitgevogeld te hebben hoe de metro, betaling en goede reisrichtingen geregeld waren gingen uiteindelijk in de goede richting op weg.
Op de ferry zag je het Vrijheidsbeeld en de skyline van New York heel erg goed. Hierna gingen we naar het financiële hart, Wall Street. Na een bezoek aan de Trinity Church, de Stock Exchange en de Federal Hall , waar Washington zijn eed had afgelegd, gingen we naar Ground Zero.
Een hele grote bouwput, waar ze nu een nieuw gebouw met een museum gaan naar zetten. Het was heel indrukwekkend als je aan 11 sept. 2001 terug dacht. Na een snelle lunch begaven we ons naar het Word Financial center, waar in de grote glazen hal een Winter Garden is aangelegd.
De volgende stop met de metro was bij het Rockefeller Center. Hier konden we even niet beslissen of we naar het dak gingen of de volgende dag naar het Empire. Toch maar het laatste gedaan. In het R.C hangt een gigantische grote svarowski waterfall . Met op de achtergrond een grote ronde marmeren trap, van 3 verdiepingen, heel fascinerend.
Op het plaza hebben we nog even de “schaatsbaan”bekeken, vrij warm……
Op de hoek zat ook de lego winkel, nou ja, een gigantische lego store. Terug naar de waanzinnige hoeveelheid blokjes van vroeger. Hier hadden ze van lego het Rockefeller Plaza nagemaakt.
Omdat Isabel nog even een tshirt bij apenootje, apekroontje, of zo iets met heel, heel , heel veel winkelend volk moest ruilen, vervolgden wij onze tour richting de succes volle formule. En ja wel, er was weer een nieuw model om mee op de foto te gaan!
In het hotel konden we onze voetjes nog even laten rusten om ‘savonds een bezoek te brengen aan Chinatown en Little Italy. Persoonlijk was LI leuker, gezelliger, frisser dan bij de kleine mensjes. Maar,Peter wilde wel toch aan zo’n leuke ronde tafel zitten , dus toch maar gegeten , lekker, maar beetje sfeerloos..
Omdat de inkopen bijna niet meer in de tasjes passen hebben we uiteindelijk wel 2 cheape grote wieltassen gescoord in CT.
Na deze enerverende, warme, dag vielen we als een blok in slaap.

Wordt vervolgd