Lake Bomoseen - Reisverslag uit Vermont, Verenigde Staten van Joyce & Peter Sluijs - WaarBenJij.nu Lake Bomoseen - Reisverslag uit Vermont, Verenigde Staten van Joyce & Peter Sluijs - WaarBenJij.nu

Lake Bomoseen

Door: Isabel

Blijf op de hoogte en volg Joyce & Peter

25 Juli 2010 | Verenigde Staten, Vermont

25 juli 2010- Lake Bomoseen
Vanuit het plaatjes hoog in de Bergen Meadow Vale, zouden we naar Adirondac Mountains rijden. Onderweg stond op de planning dat we heel veel grote meren tegen zouden komen. Uiteindelijk bleek dit dus niet waar te zijn.
Alle meren waren verstopt in dichtbegroeide bossen, waardoor we er op geen mogelijkheid naar toe konden! Het plan was om naar Lake Placid te gaan om de winterspelen in de zomer te doen. Maar dat ging dus niet door, omdat de weg niet zo mooi was als we gedacht hadden! Zoals ik al zei waren de meren verstopt achter meters dichtgegroeide bossen. Af en toe zagen we dan een glimlicht van een meer, maar verder dan dat kwam het niet.
We zijn toen maar door gaan rijden en het park uit gegaan, omdat we het risico niet wilden lopen dat het overal zo was. We zijn toen dwars doorgestoken naar Bomoseen. We wisten gelijk wanneer we het park uit waren, want het uitzicht en de omgeving was er namelijk veel mooier. Open heidens, grote gebieden met bos en voor de rest nog meer groen. Na een paar uur kwamen we in het plaatjes Fort An terecht. Sjoerd heeft toen heb zijn goede ogen opgemerkt dat er een shoppingmall recht voor onze neus stond. We hebben de camper toen geparkeerd op de rv-parkeerplaats en zijn uitgestapt om de Tommy, Polo Ralph Lauren, Timberland, Banana Republic, The Sunglass hut en de brandshoes leeg te shoppen.
De eerste winkel was Timberland, waar papa geen keuze kon maken tussen 2 kleuren van vest. De kleuren waren blauw en beige. Uiteindelijk is hij geslaagd en heeft het beige vest gekocht. En ja, het stond hem uiteraard beter. We vonden het lullig om hem het verkeerde vest te laten kopen:)
De tweede winkel waar we heen gingen was de Banana Republic. Na 2 minuten rond gekeken te hebben zijn we er weer uitgelopen, omdat er dus geen drol hing. De derde winkel was de Sunglass hut. Mama had een nieuwe zonnebril nodig en ik wilde een Ray Ban kopen. (Mijn H&M zonnebrilletje valt onderhand uit elkaar) Helaas zijn we niet geslaagd, want of ze waren niet mooi of ze zaten niet. De vierde winkel was de Tommy Hilfiger. Feline, Tessa , mama en ik waren al snel uitgekeken. Feline had een leuk vest gekocht die ik ook heb gekocht, Tessa het vest in een andere kleur en een t-shirtje en mama wist niet wat ze wilde kopen, dus heeft ze niks. Papa, Sjoerd en David begonnen zich als shopaholics* te gedragen. Hadden ze eindelijk een leuk shirtje gevonden, zagen ze er weer 1 en dat ging dan een half uur zo door.
*personen met een shop verslaving
De vijfde winkel was de brandshoes, waar David leuke Tommy schoenen heeft gekocht. Sjoerd had ze ook gezien en wilde ze in een andere kleur. Hij had zijn juiste maat uitgezocht en aangetrokken. Tot dat wij met onze scherpe ogen zagen dat het 2 verschillende kleuren waren. De schoen die als “test” schoen boven op stond, was verkleurd/lichter geworden door het tl licht. Helaas voor Sjoerd dus geen schoenen. Maar we gaan gelukkig nog naar het grootste shoppingscenter van Amerika in Maine. De zesde winkel en laatste winkel van de dag was de Ralph Lauren. Al gelijk toen ik binnenstapte merkte ik al dat dit geen winkel voor mij was. En ja hoor, ik had gelijk. Voor de vrouwen kant was het echt een oude wijven zaak. Te bekakt, te paarderig en absoluut niet voor tienermeisjes. De jongenskant overigens was wel heel leuk! Papa heeft 2 leuke blousjes gekocht, Sjoerd en David hebben een polopetje gekocht. Bij de kassa zag Feline nog leuke oorbellen en heeft die ook gekocht en mama ook dezelfde.
Wij vonden onze dag tot nu toe goed geslaagd. Maar zou je kunnen bedenken dat het nog beter kon?! Wij eigenlijk ook niet, maar het was dus wel zo!
Toen we net 5 minuten reden, zagen we de winkel: Family footwear. Heel groot in de etalage was een poster te zien waarop stond UGGS! De meiden hebben papa dus mooi even overgehaald, om te stoppen, te parkeren en naar binnen te sprinten. Met z’n drieën, Feline, Tessa en Isabel, liepen we recht op ons doel af. Feline heeft de halve grijze uggs gekocht, ik heb de zwarte hoge uggs gekocht en bij Tessa is helaas haar doel mislukt, want ze hadden haar maat niet. Maar niet getreurd, we gaan nog vaak genoeg shoppen!
De dag was dus boven de 100% geslaagd en we gingen tevreden op weg naar Bomoseen. Daar eenmaal aangekomen op een best wel mooie camping, hebben we ingecheckt, onze plek opgezocht en de bbq aangestoken. Ik hoop dat we jullie deze keer weer vermaakt hebben! We horen weer van jullie bij het volgende bericht!

Veel liefs,
Isabel

• 26 Juli 2010 - 22:32

Oma Door:

Wat fijn dat jullie zo geslaagd zijn met jullie inkopen.Vooral die uggs jullie hebben niet voor niets een sprintje gemaakt, en Tessa de volgende keer jij.
    Nog veel plezier
    Groetjes en allemaal een kus

Oma Door

• 27 Juli 2010 - 01:30

Sjoerd:

Hallo oma,
    Ja we zijn wel blij met de inkopen alleen gaan we nu naar maine dus gaan we nog veel meer scjoenen en kleren kopen

Hoe is het verder daar met u in het koudere nederland?;)
    Bij ons gaat het erg goed
    Groetjes,sjoerd:)

• 27 Juli 2010 - 07:51

Oma Door:

Het is nu gelukkig wat koeler, maar de temp is nog steeds 20 tot 24 graden.

Met mij gaat het goed.Ik wandeld veel met Daisy,als het niet te warm is.
    Is er als jullie terug komen nog wel ruimte voor jullie koopjes, of doe je maar wat kledingstukken over elkaar aan,
    de koffers worden wel zwaar.

Veel koop plezier in Maine.

Groetjes Oma