Gettysburg July 19, 2010 - Reisverslag uit Pennsylvania, Verenigde Staten van Joyce & Peter Sluijs - WaarBenJij.nu Gettysburg July 19, 2010 - Reisverslag uit Pennsylvania, Verenigde Staten van Joyce & Peter Sluijs - WaarBenJij.nu

Gettysburg July 19, 2010

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Joyce & Peter

20 Juli 2010 | Verenigde Staten, Pennsylvania

Het opstaan lukt tegenwoordig aardig voor de dames. Ik hoor bijna geen onvertogen woord als ik ze ’s morgens zo rond 8 uur wakker maak. En vandaag was er wellicht reden voor want we stonden weer eens op een natuurcamping, de meest favoriete soort bij de dames, met dit keer echter wel met 1 douche, die we dus een uur lang in beslag genomen hebben. David heeft al verteld van de herten, meer “wildlife” hebben we er echter niet gezien op een paar Duitsers na die hun camper overgescheept hadden en nu daarmee tot mei 2011 gingen rondrijden. Een heel mooi vooruitzicht.

Het moet gezegd, de Blue ridge Parkway en het Shenandoah NP vielen ons enigszins tegen. We zijn natuurlijk verwend door de vorige 2 jaren, maar het was toch een beetje eentonig. 200 mijl alleen maar bos, dicht bos met af en toe een uitkijkpost, waar je naar andere bergen met nog veel meer bos kon kijken. Wel loofbos, dus als je bomenliefhebber bent, dan kan je je lol op. Elk merk boom staat er wel en dat allemaal door elkaar heen.

Uiteindelijk werd het toch nog enigszins goed gemaakt, want zo’n 5 km voor het einde van het park werd er een zwarte beer gespot. Daarna kregen we het aan de stok met een andere beer, die van de auto achter ons namelijk. De camper stond netjes op de weg geparkeerd en blijkbaar was het teveel moeite om er omheen te rijden. Na veel getoeter en de nodige f….. this en f….. that, zijn we, natuurlijk toen de beer ook vertrokken was, heel langzaam opgetrokken.

Doel van de reis van Luray Caverns, een grottenstelsel in ….? Juist! En het moet gezegd, nog nooit een dergelijk schouwspel gezien. Met name Dream Lake, dat als spiegel dient voor het laaghangende plafond met stalactieten en druipers (ja, dat heet echt zo). Een wonderlijk schouwspel. Enorme stalactieten en stalagmieten, honderden miljoenen jaren oud. Dat zo iets zo lang rechtop kan blijven staan, je wordt er jaloers van. We hebben weer wat fotootjes bijgesloten.

Na kennisgemaakt te hebben met 2 Nederlandse gezinnen bij 2 verschillende parkeerplaatsen; “laat me raden, jullie zijn Nederlanders?”; alsof we nu zo vreemd doen als we parkeren, zijn we doorgereden naar Gettysburg. En waar kennen we Gettysburg van? Zoek dat maar even op op Wikipedia of natuurlijk in de Winkler Prins. Of je vraagt het aan Wim, want die is er net geweest en heeft dit vast nog wel onthouden, net zoals hij onthouden heeft dat er een Outlet centrum in de buurt is, waar wij nu ook naar toe MOETEN! In ieder geval hebben de jongeren weer lekker gezwommen voordat we gingen eten. Bij het Dunlap Steak and Seafood restaurant dat door de camping eigenaresse aanbevolen werd. En terecht, zelden voor zo weinig geld zo uitstekende Filet Mignon (3x), Crab Imperial (1x), Barbecue Ribs (2x) en Pizza Sticks (1x) gegeten met vooraf Jalopena Poppers, Cheese sticks en Chicking Wings en als toetje heerlijk Hershey Moose Tracks (straciatella zeggen wij). Luister je Stan? Want in Buffalo en Boston hebben ze vast ook dergelijke restaurants. Of ze het ook voor zo weinig geld doen, weet ik natuurlijk niet en hoop ik ook niet. Dat als compensatie voor het leedvermaak van jullie voor aangesmeerde en het vast wel dure Outlet bezoekje.

Daarna zijn we lekker gaan slapen, pas nadat moeders natuurlijk de was gedaan had, want dat kunnen de oudere jongeren nog leren. Aan dat restantje van de opvoeding gaan we werken. Dat ze mijn sokken en onderbroeken gaan wassen, want als we oud en bejaard zijn, zullen ze het ook moeten doen.

Met het vooruitzicht dat we morgen aan de geschiedenis van de Civil War mogen gaan ruiken (of is het de gedachte aan de Outlet Stores), vetrokken we naar dromenland.

• 20 Juli 2010 - 21:29

O(pa) En O(ma):

Hallo Bos- en Berenwachters !

Even een reactie uit een warm,benauwd en klef H.v.H.
    Geweldig om eindelijk een verslag te krijgen van de opper bosreiziger.
    Peet ook jij moet maar eens een boek gaan schrijven over de amerikaanse belevenissen

Altijd te proberen en wie weet levert het wel iets op om de dames te tracteren op een outlet store
    Van Ruben hoorde we dat
    jullie in de rimboe zaten en dus niets konden versturen, daarom ook een pluim voor jou david dat je wel 2 verslagen hebt gemaakt.
    Toch vang je op de Pier veel meer vissen david
    en sjoerd ,dan bij jullie in dat grote Amerika.
    Vandaag hebben wij bezoek gehad van jullie grote broer met zijn oppashond. Geweldig hoe dat beest te keer kon gaan in zee. Niet meer weg te slaan uit het grote poeltje.
    Een echte jachthond die bij de Pier de zwanen toch wel erg leuk vond.
    Voldaan en moe zijn ze beiden om 10 uur teruggegaan naar het oude nest in Bergschenhoek
    Wij hebben opgezocht dat jullie morgen een bezoek brengen aan de stad waar de Amerikaanse burgeroorlog is geweest! Is dat leuk of is de outlet voor de dames een betere keuze?
    Ruben verwacht toch ook zeker wel iets dat door jullie is uitgezocht!
    Wij hebben vis gegeten op het strand misschien wel niet zo culinair als jullie , maar onze buikjes zaten behoorlijk vol.
    Morgen ziet o(pa) zijn oude vriend uit Nieuw Zeeland terug ,na 50 jaar ,dus een hele happening.
    Groetjes en een vakantie kus van 5 hoog uit H.v.H.

• 20 Juli 2010 - 21:38

O(ma) En O(pa):

hallo, hallo!!!!!
    Waar blijven de hardloopfoto's van Feline en Isabel Is de training om iedere dag te sporten voorbij?
    Wordt er dagelijks nog op de weegschaal gestaan?

• 20 Juli 2010 - 21:38

Ruben:

Sorry Peet, maar ik mag niet aan de wasmachine komen :p
    Ik heb volgens mij schoenmaat 10.5 van de Allstars ;)

Nog een raadsel:
    Whats becomes white when it gets dirty?

Veel plezier nog!

• 21 Juli 2010 - 17:16

Oma Door:

Sjoerd en David hebben jullie dat grote stuk vlees opgekregen?
    Het vissen val een beetje tegen zoals ik lees, maar je kunt dan altijd lekker gaan zwemmen.Peter de outlet store zijn er niet voor niks, dus je zal er toch eraan moeten .Nog een fijne reis met heel veel plezier.

Kus Oma.

• 22 Juli 2010 - 02:19

WCMS:

HA die Peet,

Cheer up man. Je zal van vorig jaar vast nog wel een mooie bonus hebben overgehouden. Dus daar kan je je bloedjes van kinderen toch wel een leuk bezoekje "schenken".

Voor de rest zitten we nu op een top campsite op Grand Island bij Niagara. Hij heet Branches of Niagara en is echt aan te bevelen. www.branchesofniagara.com.
    Groeten,

WCMS

PS ik ben verbaasd over jullie foto's. Ik krijg de melding ""deze afbeelding is om veiligheidsredenen verwijderd". Jullie maken ons wel heel nieuwsgierig.

• 30 Juli 2010 - 07:12

Martin R:

hai Sluijsjes, geweldig te lezen dat vaders progressie boekt bij het vroeg wakker maken. Enfin, ik ken dit probleem bij mijn kids. jammer toch als je in zo'n mooi land bent en je verdoet je tijd door in je kribbetje te liggen. Jullie reisverslagen zijn geweldig, ik ben thuis gebleven met vakantie maar ben er op deze manier toch een beetje uit. Groeten en nog veeeel plezier. Gr Martin