Ricketts Glen State Park July 20, 2010 - Reisverslag uit Pennsylvania, Verenigde Staten van Joyce & Peter Sluijs - WaarBenJij.nu Ricketts Glen State Park July 20, 2010 - Reisverslag uit Pennsylvania, Verenigde Staten van Joyce & Peter Sluijs - WaarBenJij.nu

Ricketts Glen State Park July 20, 2010

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Joyce & Peter

24 Juli 2010 | Verenigde Staten, Pennsylvania

We waren te laat uit bed, volgens papa en mama. Maar wij vonden het heeeeeerlijk om lekker te blijven liggen. Na uiteindelijk opgestaan en gedoucht en ontbeten, gingen we op weg.
Eerst gingen we naar Gettysburg Battlefield. Waarin 1863 van 1 tot 3 juli de burgeroorlog afgesloten werd. Er waren 1400 monumenten te zien van alle leger eenheden uit de verschillende staten en er waren meer dan 50 000 mensen gesneuveld. Het was een tour met de auto van 40 km en we hebben hem helemaal afgemaakt! BRAVO!
Daarna gingen we rijden naar Lancaster, waar we heel Apekroontje en Vis hebben leeggeroofd op aanraden van onze lieve vriend Wim K. te M.
Hierna reden we door Dutch Country waar de Amish leven. Dat zij mensen die niks mogen en niks hebben. Ze mogen geen luxe hebben, dus geen auto, telefoon, tv etc. Ze rijden in koetsen en de vrouwen hebben allemaal een lange jurk aan met een mutsje op en de mannen hebben zijn gekleed in een licht blauw overhemd met bretels en een hoed op. Als de mannen getrouwd waren mochten ze hun baard niet meer afknippen, dus lang laten groeien. We vonden het allemaal zo interessant dat we foto’s gingen maken, maar tot onze verbazing mochten de Amish People niet eens op de foto! Ze keerde hun hoofde weg of reden snel door. Rara mensen vind ik het maar..
Nadat we dat allemaal hadden gezien gingen we rijden, rijden, rijden, rijden en nog eens rijden. Oh en we gingen ook nog rijden naar Ricketts Glem State park waar onze camping staat. We kwamen daar aan, maar toen bleek dat het dicht was dus gingen papa naar de office en daar lag een briefje. Die moest je invullen met de plaats waar je gaat staan en dan terug brengen. Toen kwam Isabel op het idee om het hardlopend met Feline te gaan brengen. Papa zei daaar natuurlijk geen nee op, want anders moest hij zelf en dat wilde hij niet. Eenmaal terug gekomen waren ze bezweet ( ze zijn ook niks gewend :P).We zitten dicht bij het meer dus de jongens mogen lekker gaan vissen en we zitten zoals gewoonlijk dicht bij de wc’s :). Nu zitten we lekker bij het kampvuur en is dit het einde van het verhaal.
Liefs Tessa,
Wordt vervolgd..