Dag 25 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Joyce & Peter Sluijs - WaarBenJij.nu Dag 25 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Joyce & Peter Sluijs - WaarBenJij.nu

Dag 25

Door: RUBEN!!

Blijf op de hoogte en volg Joyce & Peter

24 Juli 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Best for last, zeggen ze altijd. Laten wij er ons er nu dan maar aan houden ook.
Vandaag was de dag van het inleveren van de camper. Na de schade aan de bumper zagen wij hier niet echt naar uit, vertraging was te verwachten. Maar dit was niet het enige nadeel, het vroege opstaan is ook niet iedereen in de schoenen geschoven.
Tijdens het inleveren van de camper moest alles worden ingepakt in de koffers/tassen, papieren getekend en de verzekering worden geregeld i.v.m. de schade op de camper. Dit kostte natuurlijk aardig wat tijd, maar na 2-3 uur zaten we toch in de auto op weg naar ons luxe hotel in Downtown Denver. Na ingecheckt te zijn konden we met de trap naar onze kamer op 18 hoog!! Mooi dat we dit dus niet deden en zijn we toch maar met de lift gegaan.
Een planning hadden we nog niet voor de dag dus die hebben we maar even bedacht: Het capitool, shoppen en eten in het Hard Rock Cafe :).
In Salt Lake City hadden we ook al een capitool bezocht (volgens Sjoerd en David een museum….) en deze zag er vanaf de buitenkant ongeveer, bijna, een beetje hetzelfde uit, de binnenkant gelukkig niet! Het bijzondere aan de buitenkant van dit Capitool was de gouden koepel en dat de 13e trap op precies 1 mijl boven het zeeniveau ligt.
Na binnenkomst zagen we allemaal mooie verschillende Quilts. Het Capitool wordt op dit moment gebruikt voor de grootste tentoonstelling van Quilts ter wereld. Er hangen er 250! Oh en Quilts zijn allemaal verschillende soorten doeken die met bepaalde technieken worden gemaakt. Er was ook een Quilt van de staat Colorado die 2 jaar duurde om te maken.
Met enige tegenspraak hebben we toch maar een tour genomen door het Capitool. Het Capitool staat bekend als het enige gebouw ter wereld waar een bepaalde soort onix (net als marmer) te vinden is. Dit onix komt uit colorado en is allemaal gebruikt voor het capitool. In het onix zijn verschillende tekeningen te vinden. Wij zagen bijvoorbeeld aapjes, een duif en een indiaan. In het capitool waren verder ook nog the Hall of the Presidents te vinden, de rechtbank, het kantoor van de gouveneur en nog wat dingetjes.
Na het capitool was het shoppen aan de beurt. De dames hadden op internet al gespit naar een winkel waar ze de fel begeerde Uggs verkochten. Na een uurtje winkelen vonden ze eindelijk de winkel en kwam de werkelijke aard van deze shopaholics boven. Na ongeveer een uurtje vertrokken we met 4 paar Uggs.
Het eten in het Hard Rock Café was zoals gewoonlijk weer heerlijk. De grote hoeveelheden spareribs en hamburgers gingen vlot naar binnen en met de snelle bediening stonden we al snel weer buiten. Precies op tijd om naar de lichtshow bij het capitool te gaan. Wat Peet alleen niet had gelezen was dat deze lichtshow alleen in december en januari was…
Hierna maar weer lekker naar het hotel gegaan en gaan slapen.

Tot morgen!