Dag 26 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Joyce & Peter Sluijs - WaarBenJij.nu Dag 26 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Joyce & Peter Sluijs - WaarBenJij.nu

Dag 26

Door: Feline

Blijf op de hoogte en volg Joyce & Peter

24 Juli 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Het allerallerallerlaatste stukje van deze reis...
Morgenochtend is het vroeg opstaan, 6 uur.. We vliegen om half 11. Dan landen we op Atlanta om half 3 en om half 5 gaan we weer vliegen naar Schiphol. We komen dan om 8 uur 's ochtends aan:O Supervroeg! En dan nog een hele dag volhouden en niet proberen in slaap te vallen..
Het hotel ziet er prima, de bedden misschien nog wat aan de kleine kant, maar het is prima te doen!
Vanochtend lekker geslapen tot 9 uur.. daarna ontbeten en vervolgens gingen we naar het nature en science museum. Als eerste gingen we naar het edelstenen museum. Waar alle soorten edelstenen te vinden waren die je maar kan bedenken. Inclusief een 10588 karaat Diamant! Daarna begon de eerste voorstelling in het planetarium. Dat ging over the black holes die er zijn in het heelal! Ze onstaan door een explosie van een ster en slurpen alles op. Erg interessant..
Daarna gingen we naar een Imax voorstelling over : Afrika meets the Sea. Het ging over sardientjes die het begin van de levenscirkel vormen in de zee.. Dat was eigenlijk niet zo heel spannend en zelfs een beetje saai. Zelfs mama zat te gapen!
Het volgende op het programma was Healty Care museum. Daar kon je allemaal testje met jezelf doen. Je kon je hartslag meten, meten hoelang je bent en hoe groot je spanwijdte is.Verder kon je opmeten hoe snel je liep, hoe je erover 40 jaar uitzag, je hersenactiviteit kon gemeten worden etc. Dat was wel heel grappig om te doen!
Na dit was het al half 2 dus gingen we eerst even lunchen. Na de lunch gingen we nog naar het andere gedeelte van het museum. In dat gedeelte waren alle dieren geplaatst die er in de wereld voorkomen. Van Amerika tot Afrika en van Australië tot aan Alaska. Daarna gingen we nog naar het mummie museum en naar het Dinosaur museum. En het zat allemaal in 1 groot gebouw! Toen we buiten stonden was het ook al 3 uur.

Na dit alles namen we de bus terug om vervolgens nog even rond te lopen in Denver.. Een hele mooie grote stad! en ook erg leuk. Je hebt er 1 hele grote winkelsstraat : 16th street waar je alles kan vinden. We liepen nog even naar het gerechtsgebouw, daarna naar the art museum en vervolgens gingen we nog even op zoek naar nog een extra tas voor de bagage die niet meer in onze tassen kan! Hierna gingen we even terug naar het hotel om op te frissen om daarna uit eten te gaan bij een echt restaurant uit Louisiana. Waar we heerlijke vis hebben gegeten!
Nu liggen we allemaal lekker in onze bed,, slaap te vatten. Want morgen staat er een lange dag en nacht voor de boeg. Wij hebben genoten van deze reis en ik hoop dat jullie hebben genoten van onze reisverhalen. Heel graag wil ik zeggen Tot volgend jaar! maar dat weten we natuurlijk nog niet zeker.. ;)

Liefs..

• 24 Juli 2009 - 08:19

O(pa) En O(ma):

Aan de SLUIJSJES ( de terugkerende) vakantievierders

Wij bedanken jullie voor alle spannende-avontuurlijke-gekke-bizarre-vrolijke-zonnige en leuke verhalen!!!!!!!We zullen ze publiceren in een gerenommeerde krant.

Wij heten jullie dan ook graag welkom in ons o zo gezellige afwisselende kikkerlandje met vreselijke buien-onweer-veel wind maar toch ook het zonnetje dat aanstaande Zondag voor jullie volop gaat schijnen!

Groetjes en een goede terugvlucht !
    Dikke slaapkus voor in het vliegtuig

• 25 Juli 2009 - 11:53

Hans En Annemieke:

Goede vlucht gewenst en bedankt voor de leuke verhalen! We hopen dat al jullie bagage in het vliegtuig past:)
    Groetjes