Cooperstown - Reisverslag uit Vermont, Verenigde Staten van Joyce & Peter Sluijs - WaarBenJij.nu Cooperstown - Reisverslag uit Vermont, Verenigde Staten van Joyce & Peter Sluijs - WaarBenJij.nu

Cooperstown

Door: Isabel

Blijf op de hoogte en volg Joyce & Peter

24 Juli 2010 | Verenigde Staten, Vermont

Halllooooooooo hier ben ik weer:). Ik ben vandaag jullie reisgids. Voor de mensen die me nog niet kennen ik ben Sjoerd van der Sluijs.
Ik ga jullie een verhaaltje vertellen, daarvoor moeten we terug in de tijd.

De familie van der Sluijs is een heel aardige familie, met goede sporters (eigenlijk maar ééntje en dat is Sjoerd, de aardigste, slimste en leukste van allemaal). Vroeger gingen ze altijd samen met de Fam. Van der Heijden en Fam. Van den Berg op vakantie in Spanje, maar na 9 jaar kwam er een eind aan. Ze wilden allemaal wel eens wat anders zien dan de Spaanse oostkust. Dus de Heijdens gingen naar het Gardameer, Frankrijk en zijn net weer terug van Frankrijk. De van den Bergjes gaan in september voor de 3de keer op rij naar Gran Canaria. De Sluijsjes zijn nu al voor de 3de keer in Amerika. Een van de Sluijsjes bleef het 3de jaar thuis (echt een sukkel wie blijft er nou in Nederland, als je ook naar Amerika kan!? Maarja hij zal wel dronken zijn geweest toen hij die beslissing nam) Dit verhaal gaat over de 3de keer in amerika en dat gaat zo:
Het begon op 24 juli ’10 om 7.50 A.M.
Zoals gewoonlijk werden ze weer heel ruw gewekt door een één of andere grote,dikke en luidruchtige beer in de camper. Sjoerd zo sportief als die is ging er als eerst van de kinderen uit en probeerde een keertje als eerste klaar te zijn. Hij ging douchen en gooide het geld in de automaat en hoorde het water stromen, maar het water kwam niet uit de kraan! Dus daar stond hij dan 5 minuten aan de douche te sleutelen. Uiteindelijk geen douche genomen maar wel gewassen was hij als 1ste klaar (voor het eerst in zijn leven).
Na het eten gingen David en Peter (de beer^) dumpen. Peter is daar heel handig in en houdt veel van de natuur. Dus hij spoot het vieze water met poep en pis niet in de afvoer, maar op de grond (Dat vonden de eekhoorntjes erg leuk). Het gras was vies, nat en vol met poep. Peter had zijn liefde voor de natuur iets te veel overdreven en dat vond hij zelf ook blijkbaar, want hij stond heel lang met de waterslang in zijn handen om de grond schoon te poetsen.
Na een tijdje was alles schoon en klaar voor vertrek naar het glasmuseum van Corning N.Y. Het was erg interessant bleek uit de boekjes, maar de o zo sportieve Sjoerd wilde veel liever een balletje trappen en dat liet hij ook merken ook. Steeds maar zeuren over dat het saai en niet interessant is (om eerlijk te zijn ik ben het met hem eens). Maar de andere vonden het erg interessant. Er waren allemaal mooie glaswerken en ze lieten ook met shows zien hoe ze die glaswerken maakten. Tessa had in tussen al een bijnaam gekregen van Feline, namelijk Hak-Teen-Pence-Pence en Feline heeft ook een bijnaam van Tessa gekregen, namelijk Flubberkont.
Na het museum gingen ze rijden naar de camping. Die lag in de buren van de Sluijsjes hun hondenhok, want het plaatsje heette namelijk Cooperstown. Na oponthoud, door een brug waaraan gewerkt werd, kwamen ze na 3 uur rijden aan op de camping.
Bij het inchecken in de office kwam er een heel schattig puppietje binnenschieten, die was van de eigenares. Hij was heel speels en beet heel de tijd in Sjoerd’s handen.
Op de camping zelf was er ook van alles te doen zoals:
Volleybal, Basketball, spellen spelen, vissen, frisbee golf en zwemmen. Zo gingen de jongens vissen en de meiden zwemmen.
Ik ging bij het vissen kijken en keek mijn ogen uit. Ze hadden 4 hele mooie baarsjes gevangen. Volgens Sjoerd was de stand met vissen nu: 5 voor Sjoerd en 3 voor David (U kan nu gokken wie er gaat winnen. U hoeft alleen maar een reactie te plaatsen met de naam erin, de winnaar krijgt de eer van het winnen).
Na lekker gevist en gezwommen te hebben gingen ze eten. Mmmmm lekkere macaroni álá Joyce. Ondertussen is het al gaan regenen en waren ze net op tijd klaar met eten. Het regende erg hard dus konden ze niks buiten doen. De meiden gingen op het internet surfen en de jongens gingen poolen. Na 2 spannende potjes kwam er een gelijkspel uit, maar uiteindelijk won David en ook met ping-pongen won hij.
Na een bakje ijs in de camper gingen ze in stijl slapen…..
Einde.

Zo allemaal dit was het voor deze keer. Ik hoop dat jullie hebben genoten van mijn verhaal en de avonturen van de Sluijsjes. Als u echt niet genoeg van ze kunt krijgen kan u op internet surfen naar www.sluijsjes.waarbenjij.nu.

Tot de volgende keer,
Groeten Sjoerd van der Sluijs.