Woodstock, July 26, 2010 - Reisverslag uit New Hampshire, Verenigde Staten van Joyce & Peter Sluijs - WaarBenJij.nu Woodstock, July 26, 2010 - Reisverslag uit New Hampshire, Verenigde Staten van Joyce & Peter Sluijs - WaarBenJij.nu

Woodstock, July 26, 2010

Door: David

Blijf op de hoogte en volg Joyce & Peter

27 Juli 2010 | Verenigde Staten, New Hampshire

We begonnen de dag heel vroeg, in tegenstelling van de Kannegieters stonden wij om 7:15 op!!!!
We gingen namelijk naar de Ben & Jerry Ice Factory.
Eenmaal gedoucht en aangekleed begonnen we de reis van 2½ uur naar de ijsfabriek.

Onderweg bleek maar weer dat we de tomtom maar beter niet kunnen vertrouwen want, eerst stuurde hij ons de rijksweg op terwijl we daar niet heen wilden en daarna stuurde hij ons de hele verkeerde kant op dus waar we rechts moesten, stuurde hij ons links.
Maar eenmaal veilig en op tijd bij de ijsfabriek aangekomen te zijn begon onze rondleiding van 10 over half 12.
We gingen eerst een filmpje kijken over Ben en Jerry. Het bleek namelijk dat het hele domme dikke kinderen waren. Want de een werd telkens niet toegelaten op de universiteit en de ander werd eraf gekickt.
Uit een antwoord tegen de gym docent bleek ook dat ze niet sportief waren: maar meneer als ik het eerste rondje niet kan belopen hoe verwacht je dan dat ik het tweede rondje WEL kan belopen!! Toen besloten ze dat ze iets anders moesten verzinnen en toen kwamen ze bij het ijs maken.

Hierna gingen we naar een ruimte waar het ijs werd gemaakt. Jammer genoeg was het een best kleine fabriek waar maar twee smaken gemaakt werd.
Na het bewonderen van deze ruimte gingen we verder naar de laatste ruimte: de ruimte waar we een nieuwe smaak mochten proeven. De smaak was mint chocolate chip.
Het smaakte eerst een beetje naar mint en daarna naar straciatella ijs.

Na de rondleiding kochten mama en papa een echte Ben en Jerry Ice scoop.
Ook mochten we van papa een ijsje kopen want anders waren we er eigenlijk voor niks.
Na een lekker groot ijsje (milk & cookie) reden we verder naar de camping in Woodstock.

Eenmaal weer onderweg reden we door mooie landschappen die een beetje op de Alpen leken.
Het was een reis van ook 2 ½ uur. Onderweg namen we nog een korte pitstop om wat te eten en een waterval te fotograferen.
Net als de Kannegieters hadden we onze dag niet want we zagen geen enkel dier. Jawel we zagen een dooie en een aantal prairiehonden. Maar ja het is niet anders, je kan niet alles hebben he.

We waren al vrij snel op de camping aangekomen. Het is een mooie koa camping waar veel te doen is. Toen we eenmaal stil stonden gingen Tessa en ik zwemmen maar dat duurde niet lang omdat het veel te koud was. Dus ik ging maar een balletje hooghouden om mijn record te verbreken, en ja hoor ik heb hem verbroken van 134 naar 147 keer.

Na een spelletje gedaan te hebben gingen we naar Lincoln voor een lekker Chinees restaurantje.
Na onze buikjes vol gegeten te hebben reden we terug. Onderweg maakte Sjoerd, Tessa en ik nog even een andere versie van do-re-mie (Sound of Music)en dat was wel grappig.
Maar na dit alles was het eigenlijk wel een geslaagde dag.

Morgen rijden we naar de kust richting Maine.

To be continued

• 27 Juli 2010 - 17:28

Vd H:

Eindeluuuuuuuuuuuuuk, alles gewassen en gestreken en tijd voor de reisverslagen.
    Ze worden steeds langer, iedereen zijn type diploma gehaald?
    Het ziet er weer gezellig uit en er valt genoeg te doen/zien.
    Wij hebben het ook goed naar ons zin gehad aan de Atlantische kust. Lacanau is een echte aanrader, leuke camping, goede fietspaden, gaaf strand met hooooooooge golven. Goede temperatuur niet te warm en 's avonds lekker koel.
    Hebben op het meer nog een bootje gehuurd. Zo een die net niet ingehaald werd door een roeiboot!!!!!!!!!.Zijn ook naar St Emilion geweest. Mochten jullie nog eens een Franse toer maken dan kan deze ingeprogrammeerd worden.
    Je ziet om je heen alleen maar druiven en in elke winkel kan je de wijn over de tong laten rollen.
    Verder kan je nog een kasteel beklimmen en de ondergrondse gewelven bezoeken.
    Na 12 dagen vertrokken wij naar het zuiden richting Bidart. Het leek wel een andere wereld,een beetje Oostenrijks. Zaten wij op Kim'scamping op een berg, zaten wij hier in een dal maar met de- zelfde steile heuvel, goed voor de kuitjes zeg maar. Inmiddels waren wij de golven van Lacanau gewend en dachten dat het niet veel hoger kon totdat wij naar het strand gingen. Laten we zeggen gelukkig hebben we de zwembroeken nog maar het scheelde niet veel.
    Daley en Bart vonden het te gek en surfde met hun bodyboard van de ene naar de ander golf.
    Ook hier zijn wij cultureel bezig geweest en zijn naar Biarritz, Pampolona en San Sebastiaan geweest. Gelieve ook alle drie inprogrammeren.
    Helaas voorspelde men voor de laatse 2 dagen slecht weer en zijn dus eerder naar huis gegaan.
    Wij wensen jullie nog een fijne reis en lezen met veel plezier de verslagen.
    Erwin, Monique, Daley, Bart en Maaike

• 27 Juli 2010 - 20:23

O(pa) En O(ma):

Hallo reizende verslaggevers en familie!

Hier volgt weer een reactie op jullie verhalen.
    Ze zijn geweldig en iedere ochtend is de eerste gang naar de computer.
    De ijsjes van Ben en Jerry, zijn die hetzelfde als hier in ons landje of heeft de postcode loterij een grote bestelling daar gedaan om deze prijzen weg te geven.
    We zijn zeer benieuwd naar alle outfits die zijn ingeslagen voor de "KIDS"( mogen jullie wel zo genoemd worden?)maar Joyce zoekt als laatste het beste en leukste natuurlijk.
    Wij vinden wel dat sjoerd zich een hele grote vent vindt, dat moet hij maar eens komen bewijzen.
    David en Isabel jullie konden in ieder geval een goed verslag schrijven over heeeeeeel goede geslaagde dagen !
    De camper is wel behoorlijk beschilderd, dat is zeker reclame voor het bedrijf !
    Door hoeveel staten zijn jullie inmiddels gereden?Want de kilometers tikken ook aan , vooral als we lezen dat de tom tom vaak niet gebruikt wordt en Peter moet rijden op de ZWARTE paaltjes.
    Als Wim en Crista dit ook lezen dan wensen wij hen nog een fijne reis met zijn PUBERS en misschien ontmoeten jullie elkaar in Big America ergens aan het strand
    In ieder geval geniet van deze vakantie en vooral straks aan het strand. Misschien vangt Sjoerd wel een grote haai.
    Groetjes en een kus uit een nat en straks onweerachtig H.v.H.waar de temperatuur overdag wel meevalt.

• 27 Juli 2010 - 20:38

Sjoerd:

Hallo natlopers,
    Ik voel me zeker een grote vent dat ben ik toch ook;)
    Moet ik dat bij jullie bewijzen? Dat durf ik niet hoor:)

Groetjes en een dikke kus van sjoerd

• 27 Juli 2010 - 20:53

Hans En Annemieke:

Ook wij hebben eindelijk alles gewassen en gestreken en dan tijd voor de reisverslagen!! Wel druk want wij moeten het van twee gezinnen bijhouden en dat is bijna niet te doen. Dus dit verslag geldt ook voor de familie Kannegieter, want we nemen aan dat zij ook deze reacties lezen, hoeven we het dus maar een keer te doen.
    Wij zijn net teruggekeerd van onze trektocht door belgie en frankrijk, welliswaar met een auto, maar hebben toch echt minimaal 2500 km afgelegd. Onderweg kwamen we langs veel toeristische trekpleisters (Lille, Parijs, Tours, Poitiers etc); bij Parijs hadden we gelukkig genoeg tijd om rustig van de toeristische trekpleisters te genieten uit het boekje, want de file was daar behoorlijk lang:(
    Uiteindelijk kwamen we via onze trektocht terecht bij een aardige camping aan de kust van de Atlantische oceaan (he.... waar heb ik dat meer gelezen; inderdaad Lancanau is erg leuk, hadden jullie tegen kunnen komen............)
    Op die camping hebben wij wat daagjes gebivakkeerd, het was een aardige camping met goed sanitair, geen enge beesten of beren etc.
    We hebben genoten van de uitgestrekte zandstranden en de prachtige zee... en bovendien ook nog uitjes gemaakt naar (wijn)kastelen en andere natuurgebieden; veel bijzondere vogels gezien, moeten nog even aan Wim vragen hoe ze heten...... Maar ja toen was het toch weer tijd om verder te trekken en wij besloten om via Frankrijk en Belgie weer naar huis te gaan; op de terugtocht weer veel belangrijke toeristische trekpleisters bezocht.
    Kortom een heerlijke vakantie, aan te raden voor wijn/zee/natuurliefhebbers.
    Wij wensen jullie allemaal nog een hele fijne vakantie toe en zijn al weer benieuwd naar de mooie fotoboeken, die uiteraard gaan komen onder het genot van een glaasje (bordeaux)wijn??
    Groeten van ons.