Dag 4 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Joyce & Peter Sluijs - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Joyce & Peter Sluijs - WaarBenJij.nu

Dag 4

Door: Isabel

Blijf op de hoogte en volg Joyce & Peter

04 Juli 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Papa had gezegd dat we vandaag lekker konden uitslapen. Maar doordat het zonnetje vroeg scheen, stonden we vroeg naast ons bed. Uiteindelijk zaten we om 8 uur aan het ontbijt. Nadat iedereen gedoucht, zijn tanden gepoetst had en spullen opgeruimd had, konden we weg. Papa kwam ’s ochtends op het idee om naar een shopping mal te gaan. Met alle blije gezichten opgezet te hebben, gingen we richting het Silverthorne. Het was niet de grootste shopping mal, maar het was er tenminste één. Op een bord stonden de merken Calvin Klein, Nike, Polo Ralph Lauren en Timberland. Met 3 geslaagde, volle tassen keerden we terug naar de camper.
Na het shoppen gingen we op weg naar Vail. Het grootste, duurste, bekendste skigebied van de wereld. Op de toppen van de berg, op de gletsjers, zag je nog mensen skiën. Best een raar idee, in de zomer skiën. Richting Vail is een weg op een bijzondere manier gebouwd. Voor elk stukje natuur dat de bouwers weghaalden, moesten ze veel geld betalen. Uiteindelijk is het een weg geworden die ongeveer 5 miljoen dollar waard is. Ondanks al het geld is er nog een bijzonderheid aan de weg. De weg ligt niet op zand zoals alle andere wegen, deze weg staat op 24m hoge pijlers. Met nog een pitstop in Vail, kwam er een schoolbus met mensen aan die gingen raften in de rivier. Onder die mensen waren Amish te zien. Je zou denken dat zij juist niet zouden gaan raften. Vandaar dat dit wel even een bijzonder moment was voor papa om zijn camera gereed te houden!!
Na Vail te hebben gehad, gingen we opzoek naar de Camping. Op weg naar de camping kwamen we hele aparte landschappen tegen. Aan je rechterhand had je de woestijn. Aan je linkerhand had je een landschap dat helemaal groen zag. Van 2500m hoogte gingen we naar 500 tot 1000m hoogte. Je merkte gelijk dat de temperatuur toenam. Nadat we ons verbaasd hadden over de verschillende landschappen, moesten we met behulp van de campinggids de camping vinden. Dood leuk stond er in het boek een beschrijving. Die hebben wij natuurlijk uitstekend gevolgd. Maar de beschrijving bleek niet echt te kloppen. We hebben ongeveer de hele stad doorgereden om de camping te vinden. Toen Sjoerd uiteindelijk de camping zag, waren we er dus al 5x langsgereden. Op de camping aangekomen, hebben we ons plekje gezocht en ons klaargemaakt om uit eten te gaan.
Op het punt van vertrek begon het ineens keihard te regenen. In de miezer zijn we naar het restaurant gelopen. 4m van het restaurant verwijderd, begon er een harde wervelstorm te waaien. Wij liepen daar met onze blote benen, kregen al het zand tegen onze benen. Ik weet niet of jullie wel eens op het strand hebben gelopen en waar het heel hard waaide. Nou, zo voelde het op dat moment bij ons.
Gelukkig hebben we het overleefd en hebben lekker gegeten bij een Steakhouse.
Wordt vervolgd……….

• 08 Juli 2009 - 12:28