Dag 6 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Joyce & Peter Sluijs - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Joyce & Peter Sluijs - WaarBenJij.nu

Dag 6

Door: Feline

Blijf op de hoogte en volg Joyce & Peter

05 Juli 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Om kwart voor 7 riep papa ik ga 'eventjes' een wandeling maken. maar ik geloof dat hij zo gefacineerd was door een struik ofzo, dat hij na 2 uur! nog niet terug was. Wij waren al van plan om de gehele Amerikaanse luchtmacht erop uit te sturen maar onze bosjesman kwam toch te voorschijn. Eventjes dachten we ook nog dat hij het pad met de rode paaltjes aan het volgen was, maar gelukkig is dat nog maar 1 keer voorgekomen;)
Toen onze bosjesman er eindelijk was, om 9 uur, gingen we weg. Voordat we het park verlieten waar we die nacht stonden gingen we nog even naar het visitor center. Daar hadden we een prachtig uitzicht op de Canyon of the black Gunnison. Had je nog geen last van hoogtevrees, zou je het wederom hier weer door krijgen! Heeeeeeeeeeeel hoog. De muren waren helemaal zwart, vandaar de naam. Maar weer prachtig! Onze reis ging verder over de beroemde San Juan Highway. Dat ging door de hoge Red mountains met zijn rivier. Het staat vooral bekend om de vele mijnen die er vroeger te vinden waren, waar ze koper, ijzer en goud vandaan haalde. Het duurde daarom ook niet lang voordat we het wederom beroemde dorpje Silverton tegenkwamen. Dat dorpje is nog helemaal in westerse stijl. Met zelfs nog 2 stoomlocomotieven. (waar ik straks nog op terug kom) Sommige mensen in het dorpje liepen er ook nog is westers bij. Erg grappig om te zien. We gingen daar even een ijsje halen, van 1 bolletje. (oftewel een ijshoorntje met daarop een bol gelijk aan 4 bollen in nederland!) Na het ijsje ging onze weg weer verder.
Onze eindbestemming was dit keer in Durango, een grote stad in Colorado. We zitten nu op de camping united campground. En wat ons opviel, is dat er een spoor liep dwars door de camping heen. En verrek! Wat bleek, die stoomlocomotief gaat dwars door onze camping heen! Erg leuk allemaal, maar dat ding maakt meer lawaai dan 30 kannonnen die tegelijkertijd af gaan vlak naast je oor! Maar gelukkig rijd dat ding niet 's nachts. En nu ik dit allemaal zo zit te typen hier, komt die net langsrijden! Wat toevallig. Hij is wel heel erg mooi en ook heel erg ouderwets. De leeftijd van de mensen die erin zitten is er ongeveer een beetje gelijk aan. Verder gingen onze 'wannebe' vissers ook nog is even wat aan de haak proberen te slaan. Na een mislukte poging onderweg gingen ze het op de camping nog een keer proberen. Vooral nadat onze buurman een forel van 30 cm had laten zien, dachten ze, aah dat kunnen we ook wel! Hahaha mooi niet dus:D Mislukt, en ze blijven het nu maar proberen, en proberen, en proberen. Hihihi...
Verder is er niks bijzonders gebeurd. Behalve dat het morgen Independence day is in Amerika, maar daarover lezen jullie in het volgende stukje! Overigens ook op dezelfde camping want hier blijven we 2 nachten!

Dikke pakkerd!

• 05 Juli 2009 - 10:16

Maaike:

hahah!

Nu ben ik de eerste!
    Jullie moeten even bij dag 1,2 en 3 kijken en de rest want daar heb ik wat geschreven

Ik heb nu pas alles gelezen!\

Xx Maaike

• 05 Juli 2009 - 19:11

Cok En Gré:

Hallo allemaal!Nu eindelijk een reactie van ons. We zijn helemaal bijgelezen. Door de warmte en vooral benauwde temperaturen, nog nauwelijks achter de PC gezeten.Het is prachtig wat we lezen en zien. Geweldige vakantie, geniet ervan . Wij vertrekken eind van de week.

Groetjes Cok en Gré

• 05 Juli 2009 - 19:59

Hoek Van Holland:

Brochure niet goed gelezen????
    Daar gaat je middagdutje Peet. Dat dutje komt toch niet van pas want er valt waarschijnlijk veel te zien, geen tijd te verspillen.
    Feline nu geen turbulentie van het vlieguig maar van een oude langs denderende lokomotief. Het valt niet mee!!!!
    Onze musicalster denderde trouwens vrijdagavond in de musical "Cash" over het toneel. Wij wachten op een telefoontje uit Alsmeer.
    Het weer wordt hier wat minder, eindelijk regen (zeggen ze). Hopelijk blijft het bij jullie wel droog.

groetjes en dikke kussen van ons allemaal.