dag 13 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Joyce & Peter Sluijs - WaarBenJij.nu dag 13 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Joyce & Peter Sluijs - WaarBenJij.nu

dag 13

Door: Feline

Blijf op de hoogte en volg Joyce & Peter

14 Juli 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Aaargh.. dat vroege opstaan ook altijd. Dit keer was het ook al weer zo vroeg. Onze brombeer moest ook weer vroeg zijn wandelingetje doen, waar die niet voor de eerste keer niks zag. Daarna ging die naar de wc om vervolgens het rolluik omhoog te doen waardoor de zon recht in mijn gezicht scheen. Hmm wat een heerlijk wakker worden dit zeg! ‘Schiet op, schiet op, hup, hup, hup’ de gebruikelijke kreten van ons ’s ochtends vroeg. Zoals jullie weten zitten we op een natuurcamping bijna bij het Grand Teton National Park. Beetje smerig is het wel, stinken doen we ook, maar verder is het prima te doen. We gingen eerst naar Jenny Lake, waar we 2.0 mile gingen wandelen naar de Hidden Falls. Onder het lopen hebben we nog kunnen genieten van Marmotten die we tegenkwamen. Er was er zelfs een die was zo tam, dat hij op een afstand van 30cm nog steeds stil bleef zitten. Na een lange loop, ander halfuur.. mede dankzij de slome achterblijvers, papa, Ruben en Sjoerd. Ahgja, kunnen ze ook niet helpen zeggen we maar he;) Als zij zo nodig een drinkplaats van de Moose willen bestuderen zonder dat er ook maar 1 Moose aanwezig is, ahgja.. Kwamen we aan bij de Hidden Falls.
En wat een overweldigende waterval was dat zeg! Supergroot en een kabaal dat het maakte. Na dit gezien te hebben hadden wij (iedereen behalve Ruben en Papa, ja die wilde best nog een keer in een slakkengang terug lopen) Papa overgehaald om met de Ferry terug te gaan naar het begin. Er lag namelijk voor de Grand Teton een meer, Jenny Lake, waar onze wandeling omheen ging maar je kon er dus ook overheen met een ferry!
Na ons boottochtje gingen we terug naar onze RV. Eerst gingen we een plekje zoeken om te lunchen en daarna gingen we door naar het berengebied! Hier waren de Grizzly beer en de bruine beer te vinden! Dus iedereen ogen open en kijken maar. En kijken maar.. en kijken maar.. Dit is wat we uiteindelijk aan dieren tot nu toe hebben gezien: Elken, Pronghorn, Bizons, Marmotten, de zeldzame zwarte marmot, Antilopen, Otters, Pelikanen, Chip Munks en alle andere soorten eekhoorns, Moose, prairie hondjes, red tailed hawek, vele valken, stokstaartjes, American Robin ( Amerikaanse roodborstjes), Muledeer, Cyote, Marter, Muskusrat, ganzen, Sandhill Crane en heeel veeeel muggen!! maar de beren die bleven maar weg! Het geluk wat we vorig jaar hadden, blijft nu een beetje weg. Maar we mogen niet treuren want over 2 dagen zitten we in Yellowstone en daar verschijnen ze bij de vleet!
Op een gegeven moment reden we nog langs een riviertje.. Papa riep: ‘Heee leuk! Hier gaan we even stoppen en kijken’. Nou wij vonden het natuurlijk prima. We moesten wel een hele toch door de boush boush lopen maar we kwamen bij het riviertje aan. Papa pakte zijn camera en wilde foto’s maken. Maar ineens… hoorde we ‘plons’. En het dopje van de camera was verdwenen in het water! Hahaha.. hoe dom! Ruben en Sjoerd sprongen er nog achteraan om het dopje te vangen. Maar wat ik al eerder vertelde.. de vissen blijven weg en ook dit dopje konden ze niet vangen! Dus papa moet nu maar door het leven met nog maar 1 lensdopje doen. En aan de mensen in Hoek van Holland, kijk uit naar een zwart dopje! Misschien vinden jullie dit nog ooit een keer terug.
We gingen terug naar onze camping, nog steeds die natuurcamping. Godzijdank gaan we morgen naar een normale camping waar ik kan douchen! Voordat we gingen barbecueën heb ik op een manier mijn benen geschoren waarop ik dat nog nooit heb gedaan! Nog nooit zo primitief! Met een emmer water, scheerschuim en een scheermesje huppakee buiten aan de picknicktafel. Geweelldiig…
Na de barbecue gingen we nog gezellig met z’n allen rond het vuur zitten. Wat we nu nog steeds aan het doen zijn als ik dit verhaaltje type! Hierna gaan we lekker slapen en hopen we dat we snel internet hebben zodat we deze stukjes erop kunnen zetten! Wat gelukt is als jullie dit lezen;) Hahaha.. Tot snel.
Liefs