Boothbay, July 28, 2010 - Reisverslag uit Maine, Verenigde Staten van Joyce & Peter Sluijs - WaarBenJij.nu Boothbay, July 28, 2010 - Reisverslag uit Maine, Verenigde Staten van Joyce & Peter Sluijs - WaarBenJij.nu

Boothbay, July 28, 2010

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Joyce & Peter

29 Juli 2010 | Verenigde Staten, Maine

Na écht weken van schaduw was het nu tijd voor een beetje zon. Zoals jullie in het verslag van Sjoerd hebben gelezen, snakten de dames naar een beetje zon. En dat kregen ze vandaag in overvloed. Het betekende ook een uitermate rustig dagje. Zon, zee en strand; dat was het wel zo’n beetje. Na een snel ontbijtje arriveerden we rond 9 uur op de parkeerplaats bij het dichtbij gelegen strandje van Lincolnville. En daar hebben we gelegen, een keertje omgedraaid, nog een keertje omgedraaid, een duikje genomen in het lekkere koude water; een graadje of 17, maar als je eenmaal door was, was het lekker ; en nog maar een keer omgedraaid. Voor mij duurde het allemaal een beetje lang, dus eerst maar naar het vertrekpunt van de ferry naar de overkant gewandeld (zelf maar even kijken welk plaatsje aan de overkant ligt?). Daar vlakbij was een lobster shack, dus het plan opgevat daar te lunchen. Aangezien de rest de voorkeur gaf aan een pizzaatje van een tentje vlakbij, zelf maar invulling aan dat plan gegeven en daar een heerlijke Lobster Dinner 4 genoten. Heerlijk rustig, starend naar de overkant met zo’n rooie kreeft voor je; wat wil je nog meer? Daarna weer een duikje genomen; en weer opgedroogd; van schaduw was geen sprake, volop zon.

Rond een uur of 3 zijn we vertrokken; overigens na de camper nog een keer verzet te hebben naar een andere parkeerplaats, want volgens de eigenaresse van het naburige restaurant hielden we toch wel 2 parkeer plaatsen bezet. Gelukkig bleven uiteindelijk meer dan 2 parkeerplaatsen vrij voor haar restaurant; in ieder geval geen klandizie gehad van 7 Hollanders.

Rond een uur of vijf hadden we weer boodschappen gedaan, langs onze camping gereden om eerst even de kaartjes op te halen voor de Whale Watching morgen vanuit Bootbay Harbor. Morgen meer daarover, maar het plaatsje zag er in ieder geval heel gezellig uit. Net zoals die fantastische kust van Maine trouwens. Heb je geen zicht op de kustlijn, dan is er wel een enorm meer waar je langs rijdt. Wat een mogelijkheden, echt te gek. En fantastisch weer; niet te warm, graadje of 26-27, precies goed.

Morgen hopen we heel veel walvissen gezien te hebben, maar je weet; garantie daarop krijg je niet, dus we zullen wel zien. En de dames kunnen zich verblijden met een van de weinige Abercrombie&Fitch outlets in Freeport, wat het eerste Outlet centrum ter wereld was (eigenlijk is het concept daar begonnen) met L.L. Bean als oprichter (zo, hebben jullie toch weer iets geleerd).

Ik geloof dat een externe reporter Sjoerd daar morgen weer iets van gaat vertellen; volkomen onafhankelijk met geen enkele voorkeur voor zijn naamgenoot Sjoerd, die deel is van de familie.

Groet,

Peter

PS: Wim, welke vogels herkennen wij op de foto's (en dan bedoelen we die met de echte veren en niet die vreemde met 2 benen)?

• 29 Juli 2010 - 02:13

Wim:

Hallo Allen,

(o)pa en (O)ma Van der Berg....allereerst hartelijk dank voor jullie enthousiaste reactie. Heel leuk dat jullie onze verslagen ook lezen. Jullie hebben het er maar druk meer met al die reizigers. We beloven dat we volgend jaar een weekje Rockanje zullen boeken. Da's wat makkelijker bij te houden :-)

David...we hebben 7 walvissen gezien, 1 dolfijn en natuurlijk veel zeevogels. 1 moeder en kalf van de vinvis hebben we van heel dichtbij gezien. Het waren geen springers (Humback whales) maar gewone vinvissen. Heel groot en imposant. Morgen komt het stukje van Stan erop te staan. We hebben vandaag veel gedaan in Boston. Ook een hele leuke stad trouwens met.....een mooie vestiging van Apekroontje en Vis.

Peter... .de vogels zijn...

1. Geelpootzeemeeuw (volwassen vogel).
    2. Weet ik niet. Kan zijn poten niet zien. Wel een 1ste jaars meeuw. Dit jaar geboren dus.
    Waarschijnlijk overigens een ring belled gull.
    3. Heel mooi..een parelduiker. In het USA taaltje een Pacific Loon. Komt overigens ook in Scandinavie voor. Soms ook als dwaalgast in Nederland gedurende de winter.

Groeten,

WCMS

• 29 Juli 2010 - 20:31

O(pa En (Oma):

Ha die zonaanbidders!!

Eindelijk schijnt bij jullie de zon en krijgen vooral de dames een lekker kleurtje.
    Ik zou nog maar even genieten ,want hier is het ook niet alles.Af en toe regen ,maar dan wel stortbuien, bewolking en een ietsje pietsje zon met veel wind.Wij waaien dan van het balkon !!
    Peter wat het eten betreft, die kreeften zijn voor jou een lekkernij. Weet je nog dat je een levende gekocht had en hem thuis ging klaarmaken. Alleen JIJ at hem op en joyce een klein stukje. De anderen vonden het zo zielig.
    Misschien is een stukje walvisvlees ook niet te versmaden, want wij lazen dat Wim diverse zeedieren en dan wel zeer grote heeft gespot. Dus hengeltje mee Sjoerd.
    Gaat iedereen mee?Wij lezen wel de ervaringen
    Maar het winkelen blijft toch nummer 1 voor de ladies.
    Geniet nog fijn van de ZON!!!!!!
    We zijn benieuwd naar jullie walviservaringen en ..... er is altijd een lifeline aan boord !!!!!!
    Kus van ons.

• 02 Augustus 2010 - 15:44

Mila:

Hoi Joyce, Peter, Feline, Isabel, Tessa, Sjoerd en David.
    Vanmorgen heeft Ruben mij afgeleverd bij de familie Hirdes en ik heb het erg naar mijn zin. Ze hebben hier in de vijver wel honderd groene kikkers en die vind ik een beetje eng...
    Mooie reis zijn jullie weer aan het maken zie ik op de foto's!
    Veel plezier nog en ook de groeten van Joke!