Dag 7 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Joyce & Peter Sluijs - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Joyce & Peter Sluijs - WaarBenJij.nu

Dag 7

Door: David & Feline

Blijf op de hoogte en volg Joyce & Peter

06 Juli 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

vroeg vroeg vroeg in de ochtend werden we alweer gewekt door onze brombeer. We gingen vandaag naar Mesa Verde. Groene tafel in het spaans, haha heb je ook nog is wat aan die spaanse lessen van school. Daar leefden vroeger de nazaszi. Ze settelde zich daar 1400 jaar geleden, dus rond 600 na Chr. Eerst leefde ze bovenop de bergen, maar naarmate de tijd voorbij ging bouwde ze hun huisjes onder overhangde rotsen! Veel van die huisjes zijn nu nog bewaard en die konden wij daar bezichtigen. We konden zelfs met een ladder in een huisje gaan.
Daarna gingen we weer terug naar onze camping. Onderweg hebben we nog even gestopt bij de subway om een lekker broodje te eten! Aangekomen op de camping gingen de jongens vissen, helaas weer niks, en de meiden gingen zwemmen. De jongens hadden nog wel een hele grappig boommarter. Vandaag is het independence day, en dus gingen we 's avonds uiteten in Durango en vuurwerk bekijken. Met de trolly die bij onze camping stopte gingen we naar Durango. Daar gingen we in een chinees restaurant eten. Waar we geholpen werden door vliegende chinezen! De hele avond waren ze maar aan het rennen en aan het rennen! We hebben lang op ons eten moet wachten, ze zijn niet zo slim en kunnen niet zo goed communiceren met elkaar, maar het eten was heerlijk! Aan het einde vroeg papa of een chinees een foto van ons kon maken. Nou hij ging helemaal uit zn dak! FOTO FOTO FOTO, ME FOTO FOTO, ME GOOD FOTO FOTO. Helemaal enthousiast ging hij ons neerzetten! Isabel moest staan, David ook, Sjoerd moest rechtopzitten, enz enz. Hij stond zelfs nog op een stoel terwijl hij de foto ging maken! Hahaha typisch chinezen.
Na het eten begon bijna gelijk het vuurwerk. En dat was prachtig! Super mooi, heel veel! Wat je zelfs bij onze illegale buurman niet eens ziet. En na een half uur, was het nog niet voorbij. Erg moooi. En iedereen riep : We love you, America. haha ook erg grappig!
Daarna moesten we rennen om de trolly terug nog te halen, maar het lukte en we kwamen weer veilig terug!
Toen we in de camper viel iedereen in slaap, zo moe waren we.

To be continued

• 06 Juli 2009 - 17:32

Kannegieters:

Hallo Sluijzen,

Top jullie ervaringen in de States te lezen. En volgens ons zal Independance Day wel een leuke ervaring zijn geweest. Toch wat anders als de Vrijmarkt op Kginne dag of een idioot die op een paal rijdt.
    Wij mogen nog 3 dagen aan de slag om geld te verdienen voor onze vakantie. Zijn inmiddels ook aan het pakken. Doe de oude brombeer (vermoedelijk een grizzly zou ik denken Peet) de groeten--))

Chris, Wim, Merel en Stan.

• 06 Juli 2009 - 20:44

O(pa) En O(ma):

Hallo hier zijn we weer !

De nieuwe ervaringen gelezen van jullie en wij beleven het op afstand mee.
    Het is hier gelukkig niet meer zo warm al heeft het niet geregend en wij zagen op teletekst in Rotterdam wel. Wij hopen dat het op jullie thuisadres ook wat geregend heeft !
    Vandaag de boeken ( 5 tassen )ingeleverd maar op school was het een grote chaos. De firma van Dijk was 2 1/2 uur te laat (file) er was een ongeluk gebeurd,ja dat kan gebeuren. Dus iedereen wachten.Wij waren er om kwart voor twaalf en hoorden dat het nog wel 2 uren kon duren voor wij aan de beurt zouden zijn.Wij gingen naar de concierge en zeiden heel zielig. helemaal uit de Hoek te komen en dat opa ergens een afspraak had ( gemeen he)Hij was heel aardig en ging naar de leidende figuur van van Dijk toe en deze hielp ons direct. Maar.........wij hadden niet de goede inleverlijst !Van anderen hoorden wij dat deze laat waren verstuurd.Niet getreurd, wij werden toch geholpen via een ingewikkeld systeem. Wij mochten zelf de boeken tellen en daarvoor kregen wij een ontvangstbewijs. Feline en Tessa bij jullie dus een te veel geteld. sorry!!!!!!!!!De lijsten van jullie die erbij zaten waren dus niet goed. Volgend jaar beter. Toch stonden wij gelukkig na 30 minuten weer buiten .Zo zie je maar weer dat het nu toch fijn is als jullie de boeken door oudjes laat inleveren dat scheelt weer 3 uur wachten..
    Wisten jullie dat je de BTW van gekochte kleding enz. in de USA kunt terugvragen op het vliegveld van vertrek in Amerika ? Dit was bij een consumenten programma op de TV.
    Zo dit was een heel verhaal. Wij zijn weer benieuwd naar jullie volgende belevenissen!
    Dikke kus !