Dag 11 - Reisverslag uit Brigham City, Verenigde Staten van Joyce & Peter Sluijs - WaarBenJij.nu Dag 11 - Reisverslag uit Brigham City, Verenigde Staten van Joyce & Peter Sluijs - WaarBenJij.nu

Dag 11

Door: Sjoerd

Blijf op de hoogte en volg Joyce & Peter

14 Juli 2009 | Verenigde Staten, Brigham City

Alweer een live verslag van onze topverslaggever Sjoerd van der Sluijs uit de United States of America, Brigham City.
O wat mooi was het wakker worden zonder al die tornado’s van grasmuggen. Na lekker gedoucht (nou lekker?) en ontbeten te hebben reden we weg om naar onze volgende bestemming te gaan, namelijk Salt Lake City. Na een vlotte reis kwamen we aan in Salt Lake City. We parkeerde voor het State Capitol of UTAH. En gingen daar ook naar binnen voor een rondleiding door het Capitol. Het was een hele mooie rondleiding. We zagen de kamer waar de gouverneur zit (ze hebben nu een vervanger omdat de echte gouverneur word uitgezonden naar China als ambassadeur. Een vrouw vervangt hem tot ze een nieuwe hebben) , de 1ste en 2de kamer, de kamer van de hoge raad en een bruid. Het Capitol bestaat uit goud, zilver, marmeren muren, onyx pilaren, en hele mooie muurschilderingen over de pioniers.
Na deze mooie rondleiding door het Capitol gingen we terug naar de camper om even bij te tanken en grote of kleine boodschappen te doen. Uiteindelijk gingen we op weg naar de tempel van de mormonen. Het was een heel mooi gebouw, het leek net op een groot sprookjeskasteel maar dan in de werkelijkheid. Ook daar kregen we een rondleiding over het ontstaan van het mormoons geloof. Dit werd gedaan door twee sisters die voor 18 maanden dit werk deden. Ze kwamen uit Californie en Mexico. Ook gingen we naar de kerk waar de mormonen hun bijeenkomsten houden en het hele grote mormonen koor zingt.
Uit deze tempel stapten we een ander gebouw in namelijk Family Historic Library. We gingen opzoeken wie papa’s overgroot vader was, maar dat konden we jammer genoeg niet vinden. Wel kregen we een zoek adres in Zoetermeer om er meer te weten van te komen.
Na deze rondleidingen gingen we eerst eten en daarna shoppen. Ook was er een waterfontein plein waar allerlei kinderen aan het waterspetteren waren op muziek. Na een steile klim naar boven naar de camper reden we eindelijk weer op weg naar de volgende camping in Brigham City. Het was een KOA camping met een lekker zwembad. Na lekker gegeten te hebben gingen we slapen voor onze volgende stop; Jackson Hole.
To be continued.