Dag 22 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Joyce & Peter Sluijs - WaarBenJij.nu Dag 22 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Joyce & Peter Sluijs - WaarBenJij.nu

Dag 22

Door: Feline

Blijf op de hoogte en volg Joyce & Peter

21 Juli 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Wakker worden is ineens niet meer leuk, gaan slapen zelfs nog minder! Iedere keer dat het gebeurd komt het einde weer dichterbij Natuurlijk willen we even terug naar het kikkerlandje om onze sociale contacten te behouden! Maar het liefste willen we dan na een paar dagen weer terug keren. Vandaag zouden we vrienden van papa en mama tegen komen op een camping in Fort Laramie. Vanmorgen vroeg vertrokken want we hadden een lange reis achter de boeg, iets van 4 uur. Toen we er bijna waren hebben we nog even lekker geluncht op een heerlijk grasveld. Het viel ons wel op dat het steeds warmer werd! Doorgereden naar de camping waar we gereserveerd hadden werd het steeds warmer en warmer! Het plan was om even in te checken op de camping en daarna Fort Laramie te bezoeken. De hostess van de camping vertelde ons even lachend dat het buiten 100F was.. vandaar dat wij het zo warm hadden!!
Bij Fort Laramie aangekomen kwamen we eerst tot ontdekking dat we in the free weekend zaten, oftewel niks hoefden te betalen en onze tweede ontdekking was dat het buiten was. Aaah killing met die hitte! In het Visitor Center kregen we te horen wat het Fort inhield. Het bleek een Fort te zijn wat vroeger een halte was van de pony express en waar ze gevochten hebben. De indianen tegen de militairen. Ontzettend spannend allemaal. Op een gegeven moment kwamen we ook aan bij een huisje waarin een vrouw verkleed zat als iemand van vroeger. Ze was heel aardig, te aardig zelfs want ze stond erop dat we het hele huis ging bekijken! Dat houdt dus in.. alle trappen op.. alle trappen af, alle gangen door. Wat waren wij deze vrouw dankbaar tijdens deze hitte!
Van de hitte hadden we genoeg dus besloten we naar Guernsy State Park te gaan waar ze een strand hadden. Sandy Beach. Lekkere verkoeling dachten wij en lekker zwemmen en zonnen! Daar aangekomen bleek het uitgestorven te zijn. Erg verdacht. Maar we lieten ons daardoor niet tegenhouden. Alle kinders behalve ik (moest naar de wc) gingen naar het water. Vanuit de verte zag het er allemaal prima uit dus ik liep ook naar het water toe waar de rest al was. Ik liep voorbij papa en mama en riep: ‘zo ik duik er in 1 keer in, wat heb ik het warm zeg’. Begonnen ze toch te lachen.. ik dacht: ‘ahg het zal wel, vast een zonnesteek opgelopen’. Maar ik was nog geen 5 meter verder of ik stond tot aan mijn knieën in de modder!! Bleek dat het hele meer was opgedroogd behalve een klein stukje en het hele gebied vol met modder zat! En die ouders van mij lachen en lachen! Want die hadden natuurlijk allang bij de rest gezien dat zij er ook inzakte. En mij waarschuwen? Nee hoor maar.. dat deden ze weer niet. Bah heel vies en het stonk ook nog is. Onze voeten moesten ook nog afgewassen worden maar bij de wc’s was geen water te bekennen. Dus deden we het maar op de primitieve manier met een emmer. Iedereen schoon en we konden weer verder. We reden door de camping heen en bij de eerst volgende wc die we tegen kwamen zagen we een kraan! Oftewel, voor niks zo ontzettend primitief gedaan.
Nou nu hadden we het wel gehad en gingen terug naar de camping. Norbert en zijn familie hadden gesmst dat ze er ook bijna waren. Op de camping gingen we eerst lekker allemaal douchen. De lekkerste douches die we ooit hebben gehad! (not) maar er kwam in ieder geval water uit. Toen de Familie van Duuren was gearriveerd hadden we besloten om lekker te gaan barbecueën. Dat konden we doen bij een grote open plek. Het vuur was al gemaakt. De tafels waren al gedekt, al het eten lag er ook al. Het enige wat niet mee zat, was het weer!! Het werd op een gegeven moment zo donker dat we maar al het eten hebben verplaatst onder de luifel. Maar zelfs dat was niet genoeg want het begon te waaien, en te regenen en te stormen! Al het eten moesten we snel naar binnen verhuizen, de stoelen inklappen, al het bestek ging ook naar binnen. En daar zaten we dan met 13 mensen in onze camper. Krap maar wel gezellig! En zo hebben we onze bbq maar voortgezet. De mannen stuurden we naar buiten om het vlees op de barbecue te leggen en wij zaten veilig en droog binnen. Al met al was het heel gezellig en doodmoe vielen we in slaap na deze gekke dag.
xxxx

• 21 Juli 2009 - 05:09

Martin Riteco:

sjonge sjonge het moet toch niet echt gekker worden. Dat ik bij het lezen van jullie leuke reisverslagen regelmatig die oude brombeer in beeld krijg tot daaraan toe maar dan ook nog eens die drukteschopper mijn fijne collega Norbert ernaast wordt echt te veel. Jullie hebben wel geluk want barbecuen kunnen ze wel dat hebben ze bij mij aan boord bewezen. Maar toen was het heel mooi weer. Allemaal de groeten en geniet er nog lekker van.

• 21 Juli 2009 - 10:08

Oma Door:

Hallo, nog vier daagjes dan is het weer voorbij.
    Maar jullie kunnen wel terug zien op een wereld reis,zoveel gezien en meegemaakt.
    Ik vond het erg leuk iedere dag wat van jullie te lezen en nog fijne dagen terug naar huis dikke kus Oma

• 21 Juli 2009 - 14:48

Norbert:

Hi Sluisjes,
    was super gezellig gisteren. Geweldig om elkaar zo in het wilde westen te ontmoeten. Jullie hebben veel indruk op de kids gemaakt. Ze hebben het steeds over de buren en er worden zelfs tekeningen over gemaakt.

groet en veel plezier nog,
    norbert, annemieke, isabelle, ruben en noah

• 22 Juli 2009 - 21:35

De Buren:

tjeetje, na een paar dagen weer eens op de site gekeken, wat een verhalen zeg. geniet nog van de laatste daagjes in de States.
    met de planten gaat het prima, het regent momenteel pijpenstelen, dus ze krijgen voldoende water.
    tot snel!
    Fred, Milou, Noa en Marjolein