11e dag - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Joyce & Peter Sluijs - WaarBenJij.nu 11e dag - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Joyce & Peter Sluijs - WaarBenJij.nu

11e dag

Door: Ruben

Blijf op de hoogte en volg Joyce & Peter

23 Juli 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Ja hoor, hier het eerste verhaaltje van mij!Toch nog besloten wat moeite te besteden aan het dagboek van onze geweldige reis door de Westkust van Amerika. Deze dag weer vele mooie dingen beleeft. Het begon allemaal met papa die weer eens volgens het spreekwoord “De morgenstond heeft goud in de mond” ging leven, oftewel 6 uur wakker worden. Na het ontbijt en de lekkere douche op een stoeltje in het invalide douchekabinetje gingen wij op reis naar Yosemite. Bij aankomst kregen wij al een mooi voorbeeld van de Amerikaanse fauna. Bij het parkeren kwam speurneus Sjoerd en namelijk al snel mee dat hij een beer had gezien. Wij keken vol ongeloof door het raam naar buiten en ja hoor een mooie bruine beer die appels aan het eten was op 50 meter afstand. Papa natuurlijk als een Chinees zijn camera gepakt en er op afgerend met ons in de achtervolging. Na een mooie fotosessie van een beer op 15 meter afstand, die onderhand in een boom geklommen was met papa bijna op zijn hielen om toch nog de mooie kiekjes te kunnen schieten, vervolgden wij onze reis door Yosemite National Park. Onze wandeling leidde ons naar de Upper and Lower Waterfall, waarbij de Upper de hoogste waterval van Amerika (misschien wel de Wereld) is. Op het bruggetje troffen wij een schitterend schouwspel aan waarbij tientallen Chinezen hun leven waagden om een druppeltje water van de watervallen aan te kunnen raken. Toch wel jammer dat er geen 1 met de stroom meeging… Het uitzicht op het bruggetje was schitterend, 3 mooie watervallen met een mooi gebergte er omheen. Na dit gezien te hebben stapten wij weer in de camper om onze reis naar Glacier Point te vervolgen. Glacier Point is een punt waar men een heel mooi uitzicht over haast heel Yosemite Valley heeft, alleen de reis erheen brengt nog wat gevaren met zich mee. Door de erg slingerende weg waren wij namelijk genoodzaakt een aantal Aziatische bussen de klif af te rijden. Bij Glacier Point aangekomen hadden wij een SCHITTEREND uitzicht over een groot aantal canyons met schitterende baglieten (stukken rots die door de druk en warmte van het magma omhoog zijn gedrukt, vervolgens aan het aard oppervlak zijn gekanteld wat stijle, zonder stijltang volgens papa, hellingen opleverde en mooie gebolde oppervlaktes). (Toch maar weer wat geleerd over Aardrijkskunde hè). Dit is trouwens allemaal te zien op de foto’s van Chineesje Peet. Op de foto’s is dus ook te zien hoe mooi de watervallen waren en hoe fotogeniek ik ben!! Na Glacier Point gingen wij op weg naar, volgens papa een mooie camping, maar wat wij daar aantroffen zat meer in de richting van MTV trailerpark boys, dan een RV park. De weg hierheen zat vol verrassingen, het ging van mooie valleien over in woestijn, over in de dode zee (monolake) en vervolgens weer over in grote weides waarna het weer overging in woestijn. Best wel mooi dus! Maar doordat deze goedkope camping ons niets opleverde gingen wij weer verder rijden. Nu zitten wij in Bischop op de camping voor de ingang van Death Valley, waar wij volgens mama gelukkig niet in kunnen (*uche uche watje uche uche*), nadat we net bij BBQ Bill heerlijk hebben gegeten. Dit was het volgens mij wel weer voor vandaag.

Wordt alweer vervolgd…

PS. Henk, Menno en Rob, we staan op 2 meter na op de golfcourt, waarschijnlijk maar 1 afslag want zo breed is die niet. Niets om jaloers op te worden dus want jullie kunnen hier met jullie uitgebreide spel jezelf vast niet uit de voeten maken. En er zit ook nog een vijver in, dus Menno niet getreurd, je bent hier niet dus je raakt ook geen ballen kwijt!

• 24 Juli 2008 - 05:50

Rob Lexmond:

Ruben jij zou best nog eens een verslag kunnen geven. Het zit je net als je zusjes in het bloed!
    Sjoerd goed opgelet jongen! Jij hebt altijd al oog voor details gehad.

Have Fun