Dag 27 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Joyce & Peter Sluijs - WaarBenJij.nu Dag 27 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Joyce & Peter Sluijs - WaarBenJij.nu

Door: David

Blijf op de hoogte en volg Joyce & Peter

08 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

6-8-2008

Dag 27

Een live verslag van David uit Amerika!!!!!!!!
We werden al vroeg gewekt door pappa maar ja alleen Sjoerd en mama kwamen uit hun bed de rest lag er nog tien minuten in.
Maar goed het verhaal: we vertrokken van af de camping bij Solvang. We stopten even bij een benzine station en papa en mama gingen koffie drinken en wij kregen een beker warme chocolade melk (ahh wat was die smerig zeg!!!!!!!)
Daarna kwamen we uit bij een bay dat heette de moro bay daar gingen we even staan en ja hoor we zagen al wat de oplettende kindertjes die al wakker waren zagen: twee seal’s (of ook wel zee robben).
Er stond tegen over de bay ook een vulkanische rots en daar gingen we ook even heen maar onder weg zei iemand he kijk wat is dat in dat water bleek het dat er 5 kleine zee otters zich zaten te wassen. Even later zagen we ook een stuk of zes zee robben. Toen we daar klaar waren gingen we naar de andere kant van de rots en daar zag je allemaal mensen surfen maar echt surf weer was het niet echt.
Maar een paar minuten later zaten we in de auto en kwamen we aan bij een strandje en we gingen er picknicken. We zaten op het kleed lekker hotdogs te eten en we zien ineens een zee rob langs zwemmen en daarna nog en nog een en nog een. Dus we volgden de zee robben van af onze plek en we zagen dat ze naar een inham in de rots gingen. Papa Sjoerd Ruben en ik liepen er heen en we zagen toen allemaal zee robben in het water papa was zo druk met foto’s maken dat hij vergat dat de camera bijna leeg was dus ik moest weer helemaal terug rennen.
Daarna gingen we rijden naar Hearst castle maar dat bleek een beetje lang en duur te zijn dus daar gingen we maar niet heen. Waar we wel heen gingen waren de zeeolifanten die lagen op een strandje vlak bij het kasteel, het waren grote dikke vette luie beesten met een kleine slurf.
Een paar minuten later zaten we weer in de auto we reden voor langs de kust, het was echt heel mooi.
Maar opeens riep Feline kijk daar een Orka want we reden langs een route waar de orka’s langs de kust naar de golf van Mexico zwemmen. Dus we zagen allemaal spuitwolkjes en een fractie later zag je een zwarte rug vin, we zagen eentje met zijn staart naar beneden gaan en we zagen er eentje springen.
Na dit spektakel gingen we uurtje of 4 later naar de camping in de big sur.
In zo’n dagje zagen we zee robben, zee otters, zee leeuwen en zelfs orka’s
En word vervolgd …….

• 08 Augustus 2008 - 08:15

Oma Door:

Sjoerd wat een verhaal over die pelikaan prachtig.
    David dat verslag van jouw en ook van Sjoerd,Het is al meer gezegd jullie hebben allemaal schrijvers talent.Nog een fijne tijd Groetjes en een kus.

• 08 Augustus 2008 - 10:16

Rob Lexmond:

David,

Die Robben word je nooit zat he!!

Leuk geschreven hoor!

• 08 Augustus 2008 - 17:28

David:

nee die wort je zeker niet zat

• 08 Augustus 2008 - 21:07

Mary En Martin:

Voordat wij morgen voor een weekje naar Duitsland (Moezel) vertrekken willen wij natuurlijk nog even jullie een berichtje sturen. Wij genieten steeds maar weer over jullie belevenissen. Vooral over de zeeolifanten en orka's, die jullie zo van dichtbij hebben kunnen zien. Sjoerd en David mochten jullie op school eens spreekbeurt over deze vakantie gaan doen, dan hebben jullie, volgens ons, aan 3 dagen nog niet genoeg. Wij wensen jullie deze laatste dagen nog een fijne tijd en hopen op een goede terugreis !
    Van ons vele lieve groetjes !!!!!!!!!!

• 09 Augustus 2008 - 00:35

Van Ons Allen:

Mary, Martin en de hele familie van der Heijden en iedereen die verder nog met vakantie gaat, een zeer prettige vakantie toegewenst.