Dag 28 en 29 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Joyce & Peter Sluijs - WaarBenJij.nu Dag 28 en 29 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Joyce & Peter Sluijs - WaarBenJij.nu

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Joyce & Peter

09 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

7-8-2008 en 8-8-2008

Dag 28 en 29

’s Morgens zijn we weer vroeg op pad gegaan om richting Monterey te gaan en daar eerst het aquarium te bezoeken om daarna de 17 miles drive te rijden. Het aquarium was gelegen naast Fisherman’s Warf in Monterey in de oude Cannery (visconserven fabriek) die nu volledig omgebouwd was naar uitgaanscentrum. Bij het binnengaan rekenden we snel uit dat het vordeligr was om als familie jaarlid te worden en wonder, boven wonder, zonder verdere legitimatie of bewijs dat we alleen met onze kinderen daar waren, konden we member worden. We kregen netjes 8 voorlopige membership kaarten uitgereikt; de originele volgen over 4 weken in de post naar Bergschenhoek. We zijn benieuwd!

Het aquarium had een aantal zeer grote nabootsingen van het visseleven in de Pacific; degene met de kleurrijke kwallen was toch wel het bijzonderst.

Na uitgekeken te zijn en een boterhammetje gegeten te hebben te midden van de honderden zeeleeuwen op het Fisherman’s Wars; di maken me toch een herrie; zijn we weer verder gereden om de 17-miles drive bij Pebbles Beach te rijden. Gewoon om ons even te verlekkeren aan het onbereikbare; wat een huizen, zo naast de golf terreinen en de ruige kust met ook weer kleine leuke strandjes. Heel bijzonder.

De 17 miles drive weer verlaten zijn we verder langs de Pacific gereden richting Santa Cruz. Daar nog even op het strand (dat was koud want het blauw sloeg om naar zeemist) gelegen om vervolgens de camping op te zoeken in Scotts Valley. Daar stonden we recht tegenover een Amerikaans gezin met vrienden en na de 2e vraag (normaal is dat in Amerika altijd de eerste) wat voor werk ik dan wel deed, hebben we daar de rest van de avond gezellig mee zitten praten. Over hun kleine huis net te zuiden van LA (450 m2), over belastingen en benzine prijzen, over hun bezoeken aan Europa (UK, Nl, Be, De, Fr, Sp in 1 week) en over hun honden en over alles wat Amerikanen bezighoudt.

Na lekker uitslapen zijn we dag 29 rustig begonnen. Morgen moeten we de camper inleveren (wat ons betreft mag het nog wel een maandje duren), dus vandaag is het opruimdag. We konden niet op onze camping blijven want die was vol, dus we zijn verkast naar net ten zuiden van San Jose, drie kwartier van de inleverplaats. De rest van de dag hebben we wat opgeruimd (maar dat was eigenlijk zo gebeurt) en voornamelijk in het zwembad gehangen en in de zon gelegen. Lekker temperatuurtje hier met een lekker windje. Nu gaan we zo eten, een beetje TV kijken (of toch nog even naar de Outlet), slapen en dan is er een eind gekomen aan het kamperen in onze geweldige camper. Want die is ons qua comfort, gemak, flexibiliteit etc. etc. enorm meegevallen. We kunnen iedereen aanbevelen om dit eens te doen.

Wordt vervolgd vanuit ons hotel in San Francisco…..

• 09 Augustus 2008 - 09:13

Oma Door:

Nog een paar daagjes en dan zit de reis erop.
    Feline hoe zit het met je vliegangst is dat nu een beetje over?
    Peter, zo je schreef,geloof ik ook wel dat zo,n camper een fijn vervoermiddel is.
    Nou een goede thuisreis en tot ziens. Groetjes uit de Brielle.

• 09 Augustus 2008 - 21:54

OPA En OMA:

Zo de camper afgeleverd en misschien zonder mankementen?
    Hoeveel kilometers zijn ermee gereden ?
    Nu bijkomen een paar dagen in het hotel,misschien nog wat uitslapen en uitrusten, want david en sjoerd een donderdag is er een belangrijke selectiewedstrijd heb ik gelezen op de site van B.V.C.B.
    In San franscisco kun nnen jullie ook nog genieten van een superstrand en grote outlets,musea's ,parken enz..
    Wij lezen wel in welk hotel jullie zitten de laatste dagen.
    Geniet nog maar even van het warme en zonnige weer want het is hier huilen met de pet op.
    Een donderdag is er in 20 minuten 58 mm. regen gevallen en in de Botlek tunnel stond 50 c.m. water. Morgen is het al niet veel beter, maar je weet het nooit hier.
    De van der Heijdentjes zijn na 11 uur op hun vakantieadres aangekomen in de Dordogne zonder files
    Wij wachten nog met spanning af wat de van der Sluisjes nog gaan beleven!In ieder geval waren de verslagen "fantastico" en de foto's kunnen zo naar het A.D.
    Groetjes en een kus uit een winderig nat Hoek van Holland.

• 10 Augustus 2008 - 02:08

Peter:

De camper was inderdaad een ongelooflijk fijn ding. Alles erop en eraan en in no time geparkeerd en omgebouwd tot slaapplaats.

Vanmorgen hebben we helaas in moeten leveren met bijna 4000 mijl (zo'n 6400 km)erbij, wat ongeveer was wat we verwacht hadden.

Intussen reeds down town SF verkend, Union Square, nogmaals Abercrompie geplunderd, maar nu voor David, Sjoerd en Tessa en vervolgens de steile klim gemaakt langs de kabeltram naar Lombard Street, de weg met dier zig-zag baantjes.

We zitten nu in het hotel en gaan dadeljk Chinees eten in natuurlijk Chinatown. Het officiële verslag volgt nog....

• 11 Augustus 2008 - 11:33

Dorre En Leo:

Hallo Sluisjes.
    Na alles wat ik gelezen en gezien heb moeten jullie een onvergetelijke vakantie gehad hebben heerlijk. en bedankt dat we mee mochten genieten. groetjes en wel thuis