Dag 18 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Joyce & Peter Sluijs - WaarBenJij.nu Dag 18 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Joyce & Peter Sluijs - WaarBenJij.nu

Dag 18

Door: Feline

Blijf op de hoogte en volg Joyce & Peter

29 Juli 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

28 juli 2008

Dag 18

Precies op tijd stond papa aan ons bed te schreeuwen dat we moesten opstaan omdat we weggingen. Half 8 wel te verstaan. Vandaag zouden we naar Kingmen gaan. Dat ligt aan de befaamde ‘Route 66’ dat betekende dus dat we daar overheen zouden rijden… yeaah.

Na het ontbijt en de douche, die overigens koud was omdat mijn voorganger Sjoerd het hete water had opgemaakt, vetrokken we van Lo-Lo-Mai-Springs opweg naar onze nieuwe bestemming. Na een uurtje rijden stopten we omdat we een wandeling door het water gingen maken.. Althans dat had papa gezegd. Ook zei hij dat de route niet zo lang duurde en je zelf kon verzinnen wanneer je terug ging, en dat je er kon vissen. Nou wij vol goede moed erop uit.. en wat bleek.. De wandeling bleek 11 mile te zijn, reken maar uit dus keer 3 plus 4, vissen kon je niet, ja met je hand kleine visjes proberen te grijpen, en van dat water wandelen hebben we niet veel gemerkt. Maar het was wel leuk om even 1 keer te doen, 1 keer en niet meer.

Daarna reden we weer verder op weg naar de Grotten die we nog gingen bekijken. We kwamen daar aan, langs de ‘Route 66’ en gingen eerst even wat eten. Met een chagrijnige serveerster, jammer voor Ruben! Na het eten zakten we met een lift 64 meter naar beneden naar de grotten. Wat was dat groot en mooi! De grotten zaten vol kristal en de reisleidster wist alle informatie ontzettend leuk te brengen. Je zag gaten waar de watervallen vroeger zaten, er was een bobcat, (lynx) in gevallen die daar 2 weken had geleefd. Niet langer want er kwam alleen lucht uit 2 wegen. 1tje van de lift en 1 gang die pas omhoog kwam in de Grand Canyon waar je 2 weken overdoet om dat te lopen.

Na het grotbezoek gingen we weer op weg naar onze eindbestemming. Papa reed van het terrein af en nam de ‘eerste links’ zoals Miep van de TomTom had aangegeven. Maar aangezien papa nooit zo goed de bordjes leest die langs de weg staan, reden we op de verkeerde rijbaan!! Oftewel we waren aan het spookrijden!! Want in Amerika heb je meestal 2 snelwegen. 1 voor de heenweg en de andere voor de terug weg. Een one way. Toen zijn we snel via een paadje naar de andere kant gereden en gelukkig kwam er geen andere auto aan.

Na even naar de camping te hebben gezocht en een bezoekje langs de Big K (walmart) zijn we aangekomen op onze bestemming. Daar hebben wij (the kids) lekker gezwommen en papa en mama voor het eten gezorgd.. Nu gaan we weer lekker slapen want de nog 2 volgende weken worden net zo druk!

Wordt vervolgd….

• 30 Juli 2008 - 21:07

OPA En OMA:

Weer een heel verhaal met belevenissen van jullie en over Big America de "Route 66" waar het zo goed autorijden is. Peter heeft niets aan Joyce om de weg te wijzen want bij haar is links, dan moet je naar rechts.Waar je mee omgaat wordt je besmet, dus Peet.....
    Toch is het fijn dat jullie soms een duik kunnen nemen in een zwembad, want dat hoort bij een vakantie. De culinaire hoogstandjes van eten gaat peter zeker voor thuis bewaren
    Van daley hoorden wij dat jullie rotsen gingen beklimmen, misschien is daar die aardbeving van gekomen. In de krant staat dat er nog naschokken zijn geweest, wat hebben jullie daar op te zeggen,kwam dat door de nieuwe wandel-klimschoenen?
    Nu weer een paar vragen:
    1e. Welke plaatsen worden er nog bezocht?
    2e Is er geen kans voor Ruben om een Amerikaanse te strikken, want een vakantieadres of Feline een stageplaats is toch wel fijn.
    3e Komen jullie nog nederlanders tegen?
    4e Missen jullie een disco
    5e Volgens de nieuwsdienst was er brand op de plaats waar jullie geweest zijn, klopt dat?
    6e Hebben jullie de aardbeving gevoeld.
    7e Hoe vaak moet de watertank wel niet gevuld worden en kan er uit die kraan ook gedronken worden?of zijn jullie aan de fles!!!!!!
    Zo Feline weer een paar vraagjes om te beantwoorden , alvast bedankt.
    Groetjes vanuit een broeierig (26 graden)en vochtig Hoek van Holland, waar we 2 dagen strandweer hebben gehad en de vooruitzichten matig zijn.
    Goedemorgenkus voor jullie en wij gaan over een uur naar bed.

• 30 Juli 2008 - 21:59

Oma Door:

Ik hoef niets te vragen,want ik lees de vragen die oma en opa stellen. Feline ik vind dat je met veel humor srchijf.Peter zijn jouw verwachtingen over deze reis uitgekomen.Joyce , rij jij wel eens? Een fijne reis de komende dagen.kus oma

• 30 Juli 2008 - 22:20

Fam. Verbeek:

Hoi vakantiegangers!

Eindelijk jullie site gevonden!
    Ik zal dit morgen aan Rik doorgeven! Wij gaan morgen ook weer even weg naar Parijs en Disneyland!
    Veel plezier!

• 02 Augustus 2008 - 17:48

Feline:

Jaaaaa antwoord op de vragen:

1. op dit moment zitten we in NewPort Dunes, Los Angeles. daar blijven we tot maandag. Dan gaan we nog naar Santa Barbara, naar Monterey en uiteindelijk nog naar San Fransisco.

2. Nou dan mag die wel is zijn best gaan doen! want die stageplaats wil ik natuurlijk wel hebben!!!!

3. Jaa best veel. Het valt nog mee maar het zijn er wel wat. Nu hebben we er geen 1, maar we zijn er uit Delft en Ridderkerk tegengekomen, best dichtbij nog!

4. ooh nee hoor, die komen wel weer als we in Nederland zijn.

5. Ja dat klopt! we hadden er een paar dagen later moeten aankomen en we waren as geweest.

6. Nee, die hebben we buitenverwachting niet gevoeld.

7. Elke dag word die opnieuw gevuld. Maar vooral gebruiken we het voor het afwassen. Want drinken uit de kraan doen we niet, ook al kan het wel, we nemen geen risico. We kopen gewoon waterflessen.

That was it folks!:)

• 02 Augustus 2008 - 17:49

Feline:

reactie op oma Door:

Papa is de baas over het stuur en vindt het niet nodig dat Mama rijd en daar nog is bij, mama wil niet rijden. Verder zijn zijn verwachtingen geloof ik wel uitgekomen. Dat hij wel alles heeft gedaan wat hij wilde doen!!