Dag 9 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Joyce & Peter Sluijs - WaarBenJij.nu Dag 9 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Joyce & Peter Sluijs - WaarBenJij.nu

Dag 9

Door: Sjoerd

Blijf op de hoogte en volg Joyce & Peter

07 Juli 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Zoals altijd werden we weer om zo’n 7 uur gewekt door de oude grizzlybeer (zoals de Kannegieters het zeggen). Iedereen was gedoucht en opgetut en we kunnen al om half negen vertrekken uit het o zo warme Monument Valley en van (die o zo chagrijnige, gezichtsuitdrukkingsloze en afzetters) jaja de Navajo’s, om naar nog meer rode bergen te kijken. Na zo’n 2 uur kwamen bij een heel groot, mooi blauw meer aan. Zoals gewoonlijk gingen de mannen gelijk naar het meer om te kijken of er iets te vissen valt en de vrouwen proberen nog bruiner te worden. Het meer was mooi helder blauw en was rijk aan vis. Dat bleek ook omdat we meerdere malen beet hadden. En jaja ,na regen komt zonneschijn, want na een paar keer ingooien had Sjoerd (ik) een vis aan de lijn, het bleek een snoek te zijn. (het was gelijk mijn eerste snoek en ook nog wel in Amerika!!). Na dit alles gingen we terug naar de camper om naar het Arches National Park te rijden(het park met van die bijzondere bogen in rotsen die staan op een opgedroogde zeebodem en omdat de onderkant zacht is verdwijnt dat door wind of regen en ontstaat er een boog, moet je nagaan heel die woestijn was vroeger water, mooie tijden, mooie tijden). Het was er echt snikkie snikkie heet, wel 43,5°C. Gelukkig was er een airco in de camper anders smolten we werkelijk weg van de hitte. En met een lekker ijsje koelde het ook nog wel af. We hadden, na een tijdje rijden door Arches, de boog gevonden die op elk nummerbord staat van Utah. Dat vonden we wel bijzonder. Jammer genoeg konden we geen uitzicht verkrijgen op de grootste boog van heel het park, helaas pindakaas. Met echt een verschrikkelijke stank uit onze WC gingen we het park uit om naar onze camping in Green River te rijden. Deze keer een KOA camping (geheel tegen papa’s principes in). Aangekomen in Green River bleek het een heel rustig en uitgestorven stadje te zijn. Volgens ons niet echt een tour stadje zoals iedereen beweert. Aangekomen op de camping bleek het een camping te zijn met heel veel muggen, nogmaals helaas pindakaas. Maar als goedmakertje was er een zwembad met een glijbaan van ongeveer 3 meter hoogte. Na twee uur zwemmen gingen we eten met een hele mooie opkomende maan (een volle maan deze keer).
Om deze dag even kort samentevatten in 7 woorden;
Het was een hele hete dag vandaag.
En tot het volgende verslag, dag!

• 07 Juli 2009 - 05:54

Martin Riteco:

mannen en meiden, ga zo door. Het is ontzettend leuk om jullie belevenissen mee te mogen maken. Wat die oude brombeer betreft daar hebben wij dagelijks mee te maken. Misschien een schrale troost. Nog veel plezier

• 07 Juli 2009 - 08:17

Oma Door:

Hallo ,alles gelezen en er erg van genoten.Het was hier de afgelopen dagen te warm,maar eindelijk regent het nu,even bijkomen.

Vele groetjes voor allemaal.

• 07 Juli 2009 - 17:15

Vincent:

heey allemaal!!

Ik zie dat jullie het prima naar je zin hebben! dat jullie mooie dingen zien. Nu vraag ik me alleen 1 ding af... Wat is een KOA camping??

• 07 Juli 2009 - 21:40

Christa En Wim:

Hebben jullie de snoek wel lekker op de BBQ gelegd? Dat is namelijk een heerlijke vis.

Veel plezier verder.

Groeten,

Uit het altijd mooie Meteren

• 08 Juli 2009 - 12:21

Marline:

Daar verlang ik ooooo zo naar een lekker zwembad en lekker warm weer het heeft gister VEEL TE VEEL GEREGEND EN
    GE-ONWEERD!
    Nouw nog een paar daagjes dan ga ik ook naar pizzaspagettimonalisapausrome land!Heeeeeerlijk!

• 09 Juli 2009 - 01:50

Isabel:

KAO camping:
    werkelijk geen idee wat het is. Het is in ieder geval een mooie camping.
    Nee, de snoek hebben we niet opgegeten, volgens mij mocht dat niet!