Dag 17 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Joyce & Peter Sluijs - WaarBenJij.nu Dag 17 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Joyce & Peter Sluijs - WaarBenJij.nu

Dag 17

Door: Isabel & Feline

Blijf op de hoogte en volg Joyce & Peter

15 Juli 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Met regen wakker gemaakt worden is echt niet tof! Lijkt het net alsof je weer in dat oude kikkerlandje zit, niet leuk. Maar ook hier weer een regenachtig begin. Straks komen we terug als bleekscheten, daar zitten we natuurlijk niet op te wachten! Vandaag was de laatste dag in Yellowstone. We moesten nog maar 1 gedeelte zien en daarna gingen we het National Park uit. We gingen op weg en we waren nog geen kwartier onderweg of de eerste beer was gesignaleerd! Dat zijn er al 4! Dit keer was het een bruine grizzlybeer. Hij liep op een afstand van 20 meter van ons vandaan. Er was ook een Ranger bij die ervoor zorgde dat je niet te dichtbij kwam. Het was een hele mooie bruine beer. Jee wat een geluk hebben we ook! Na het bezichtigen van de beer reden we weer door. We moesten een stukje terug rijden door Lamar Valley. Daar zaten we weer op onze puntjes van de stoel om te kijken of we nog een beer zagen. Maar helaas dat zat er niet in. Ook reden we weer een stukje door Hayden Valley waar we onze andere beren hadden gezien. Ineens zagen we allemaal mensen bij elkaar staan en we dachten dat zij allemaal een beer hadden gezien. Wat bleek, het waren wolven! Helaas pindakaas waren die wolven ongeveer een halve kilometer ver weg en konden wij ze met onze schammele verrekijker niet zien en ook niet fotograferen! En die
Amerikanen maar aan ons vragen: Did you see it? Did you see it? Nee potverdikkeme, hou maar je mond!
Daarna kwamen we langs Fishing Bridge waar ontzettend veel vis zat in het water. Alleen mocht je hier wederom weer niet vissen! Doorgereden kwamen we op een plekje aan waar we gingen lunchen, het was toen al half 3 ’s middags! Daarna gingen we weer doorrijden. Door de hoge bergen heen. Jammer genoeg waren al die bergen kaal en stonden er maar een paar boompjes op. 20 jaar geleden was er een ontzettende grote brand in Yellowstone en is meer dan 30% van het park afgebrand. Heel er zonde want wij reden nu door een kaal landschap heen. Er was dan ook niet zo heel veel te zien. En op een gegeven moment lieten we ook Yellowstone National Park achter ons. Het landschap veranderde ineens heel snel! De bergen die we bij Arches zagen kwamen ineens terug en we zagen zelfs ook wat bogen in de bergen zitten! Wel bijzonder, het weer werd er ook warmer op! Op een gegeven moment zagen we een mannetje met een stop bord en die vertelde ons dat we even 10 minuten moesten wachten tot de safety car kwam die we moesten volgen. Ze waren namelijk bezig met de weg. Na een stuk achter de safety car aangereden te hebben zagen we een mooie grot die we nog even gingen bekijken. Daarna gingen we verder naar onze camping toe. Waar we nu op zitten. Hij is heel mooi, heel western, je kan er zelfs ontbijten en avondeten. Het zwembad is verwarmd en ze hebben een hele lekkere hot tub! Waar je helaas niet in kan, 21 jaar, maar het aanzicht is mooi genoeg;) En David en Papa hebben ook nog iets leuks meegemaakt en dat typt David zelf nu even:
Nou het was eindelijk zover, Ruben kwam met een opmerking de vissen komen er vanzelf wel aan. Een paar minuten later had ik, zonder dat ik het zelf wist, eindelijk beet. Een grote forel van wel 50 à 60cm. Het was een lake trout. Daarna, voor het eten, ving papa ineens een regenboog forel. Die was 50 à 60cm groot. We mochten ze alleen niet opeten, want de meiden vonden het zielig. Dus we hebben ze maar terug gegooid.
Zo dit was weer het verhaal van de dag, nog een kort berichtje aan oma Henny!
Er was een stroomstoring in Lansingerland, of u even de koelkast en stoppen wil checken of ze het nog wel doen en of de koelkast aanstaat!! Hartelijk dank.

• 15 Juli 2009 - 10:12

O(pa) En O(ma):

hallo dierenspotters

Net terug van een ritje Lansingerland en alles deed het nog. Hoe komen jullie eraan dat er een stroomstoring is geweest? Zelfs die opa en oma van de overkant wisten van niets. Hebben jullie soms op een site uit het verleden gekeken of via de msm ?

Marjolein heeft de sleutel van Colinda gekregen dus Joyce alles is geregeld.

De foto's zijn weer BERENgoed. en we denken dat het er weer velen zullen zijn deze reis

Het weer is hier wisselend bewolkt en een harde (windkracht6)wind,dus beslist geen strandweer.De temperatuur is wel goed .

Maaike komt straks cake bakken, ze moet toch iets creatiefs te doen hebben. Bewaren doen we niet voor jullie want zo als we zien is er daar in de USA genoeg lekkers
    te eten.

Wij hopen dat het bij jullie ook beter weer wordt anders is er altijd nog een zonnebank (wel slecht)die een kleurtje kan toveren!

Groetjes van 5 hoog en een kus erbij.

• 15 Juli 2009 - 10:37

Oma Door:

Hallo,
    Wat fijn dat jullie weer internet hebben.Alles weer bekeken en gelezen .
    jullie maken toch heel wat mee.Jammer dat het zo regent af en toe,maar ik denk dat jullie nog zon genoeg krijgen .
    Nog heel veel plezier en
    goede reis verder.
    Groetjes Oma

• 15 Juli 2009 - 13:48

Ronald:

Hallo Sluijsjes,

Hier een berichtje van jullie neef uit Rotjeknor, tegenwoordig Zoetermeer. Marielle en ik zijn net terug van vakantie. We zijn in Portugal geweest, was heerlijk. Hoe is het bij jullie, is alles ok? Wij heb nog geen gelegenheid gehad om jullie reisverslag tot nu toe te lezen, maar dat gaan wij zeker de komende dagen nog doen. Wij hopen in elk geval dat jullie het reuze naar jullie zin hebben, maar dat zal best het geval zijn.

Groetjes van Marielle en Ronald

• 15 Juli 2009 - 14:08

Isabel:

oma, als marjolein op vakantie moet het sleuteltje weer terug naar ons;)
    Ronald: Wij hebben het ontzettend naar ons zin.
    Het zonnetje schijnt gelukkig weer!