dag 16 - Reisverslag uit Yellowstone, Verenigde Staten van Joyce & Peter Sluijs - WaarBenJij.nu dag 16 - Reisverslag uit Yellowstone, Verenigde Staten van Joyce & Peter Sluijs - WaarBenJij.nu

dag 16

Door: Sjoerd & Feline

Blijf op de hoogte en volg Joyce & Peter

15 Juli 2009 | Verenigde Staten, Yellowstone

Jaaaaaaaaaaaaaaaah en dat zijn er 3!! 3 beren hebben wij alweer kunnen bezichtigen. 2 grizzlyberen en 1 black beer. Wauw geweldig! Als eerste moesten we ’s morgens de mensen van de tenten helpen hun spullen terug te vinden. Het had zoveel geregend dat alle spullen waren weggestroomd en die arme verzopen mensen moesten we natuurlijk even helpen. We gingen op weg naar Lamar Valley waar we de beren gingen spotten. Onderweg gingen we nog op een heel mooi rustig plekje koffie drinken. Sjoerd en David wilde gaan vissen maar er kwam een man aan die ons vertelde dat we wel 1000 dollars kwijt zouden raken als de Ranger van het park erachter kwam dat ze aan het vissen waren. Nou nog nooit heb ik ze zo snel iets zien op ruimen. Daarna gingen we verder naar Lamar Valley. Er stond ineens een grote file op de weg en we dachten aah nee joh, file? Dat bestaat niet? Hier?? Bah, daar hebben we helemaal geen zin in… we reden stapvoets verder en kwamen tot de conclusie dat er een beer stond waardoor iedereen stopte! Als een speer rende wij de camper uit om de beer te aanschouwen! Het was een hele mooie lichtbruine grizzlybeer die op de berg aan het rondsnuffelen was. Massa’s mensen stonden deze beer te bekijken en het was het waard. Na een uurtje reden we weer verder Lamar Valley door. We kwamen een mooi plekje tegen om te lunchen. Nadat we gegeten hadden gingen Sjoerd en David vissen, hier mocht het weer wel. Gekke Amerikaantjes. De rest zat heerlijk in de zon al leek het af en toe wel of er een tornado langs kwam. Het was hard aan het zwaaien, niet normaal! Na het vissen vervolgde wij onze weg weer verder door Lamar Valley. We waren allemaal een beetje aan het inkakken toen we ineens hoorde: ‘whaaaaaaaaaaa beeeer beeeer beeeeer!’ Tessa was door het dolle heen want zij had een beer gespot! Dit keer waren we de eerste en was het een black beer. Een hele mooie maar ook wel gemene want na een paar minuten verdween hij tussen de bomen en toen konden we niks meer zien. maar we hebben hem op de foto!
Na onze avonturen in Lamar Valley reden we verder naar onze bestemming. Dit was een camping aan het water nog wel in Yellowstone maar het was geen natuurcamping meer. Dus lekker douchen! Even internetten zoals jullie hebben gemerkt en lekker tv kijken. Voordat we op de camping aan kwamen gingen we eerst nog bij de lekkerste hamburger tent eten van de streek. De hamburgers die je daar kreeg waren niet normaal! Typisch Amerikaans en papa genieten joh! Kijk maar op de foto;) daarna gingen we naar onze camping. Isabel en Feline gingen douchen terwijl Sjoerd en Mama de was gingen doen, we liepen uit het hok en ik had me net zo goed niet kunnen afdrogen! REGEN REGEN REGEN niet normaaaaal meer! Waaien, regen, het was niet leuk!! Zulk weer hoort het in Nederland te zijn en niet in Amerika, potverdikkie! Willen jullie daar thuis ophouden met het slechte weer naar ons te sturen? Alstjeblieft?! Maar toch hebben we allemaal lekker geslapen en waren we weer klaar voor een nieuwe dag!
To be continued