Dag 16 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Joyce & Peter Sluijs - WaarBenJij.nu Dag 16 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Joyce & Peter Sluijs - WaarBenJij.nu

Dag 16

Door: Feline

Blijf op de hoogte en volg Joyce & Peter

27 Juli 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

26 juli 2008

16e dag.

Jawel, vanochtend mochten we gewoon blijven liggen tot 8 uur. Want zoals jullie hadden kunnen lezen in dag 15 regende het, dus gingen we niet meer naar de canyon. Vandaag zouden we veel gaan rijden, om precies te zijn naar Sedona.. Dat is wel weer een stukje verder weg, dus dat werd een drive-day.

De regen ging ook uiteindelijk niet meer weg, en op een gegeven moment bij Flagstaff kwamen we terecht in een hele grote hoosbui. Het regende ongelooflijk hard en het onweerde als een malle. We zagen de bliksem ook 2 keer inslaan in de bomen wat een heel mooi gezicht gaf maar niet zo heel fijn voor de bomen en de mensen die daar wonen lijkt mij. De straten stonden op een gegeven moment ook helemaal onder water, er konden nog net geen haaien en dolfijnen in zwemmen maar de eenden en de ganzen waren wel van de partij.

Over ganzen gesproken.. we zijn nu aangekomen in Sedona en zijn verplaatst naar een andere plek op de camping, omdat de eerste plek onder de muggen zat.. Maar nu zitten we dus vlak naast de ganzen…. En ik kan je zeggen, wat een #@%#@@$^&&%$# lawaai maken die zeg. Maar de muggen zijn al wel weg en de camping ziet er mooi uit. Met een zwembad en een Jacuzi.. douches en normale wc’s !! dus dat lijkt er meer op.. Nouja nog even over de douches klagen dan maar.. Dan heb je een ruime grote douche, met een plafond van 3 meter.. Maar dan krijgen die Amerikanen het nog voor elkaar om de douche op 1.5 meter hoogte te hangen en in de hoek gelijk naast de deur. Waardoor jij alsnog door je knieën heen moet en maar de helft van je lichaam onder de straal krijgt.. Ik snap die Amerikanen af en toe echt niet.
En nog is af en toe internet verbinding.. af en toe maar, daarmee houd het weer op..
Verder heb ik niks te klagen hoor!

’s Avonds hebben we lekker gegeten en met zijn allen aan het kampvuur gezeten. Getracht om nog een foto te maken maar op het moment dat de foto werd gemaakt hing papa nog half boven zijn stoel. Niet zo’n succes. Verder hebben we het voor elkaar gekregen dan we morgen lekker mogen uitslapen! Daarna krijgen jullie wel weer te horen wat we nu weer hebben beleefd..

Jullie worden nu ongeveer wakker terwijl wij nu net lekker onze nest in kruipen.

Wordt vervolgd…

• 28 Juli 2008 - 07:36

OPA En OMA:

We hebben weer genoten van je verslag Feline.
    De indrukken die jullie opdoen vergeten jullie "never" meer
    Fijn dat er eens uitgeslapen mocht worden want dat is toch wel eens nodig.
    Dat die douches op een lage hoogte hangen, dat is voor de kapsels van de bezoekers,In Amerika moet je er altijd tip top gekapt uitzien,want iedereen wil een filmster worden, dus jullie hebben ook een kans nu.
    Dat buitje regen was bedoeld om de camper schoon te spoelen na al die kilometers.
    Hier is het nu benauwd 26 graden en motregen, dit is ook de voorspelling voor de komende week.Nog een fijne reis en we lezen wel hoe,wat en waar jullie zijn!!!!
    groetjes en een kussssssss van ons.

• 28 Juli 2008 - 08:03

OPA En OMA:

Oja Feline bedankt voor het beantwoorden van de vragen van die nieuwsgierige oudjes.
    Hier de volgende vragen:
    1e Hoe en waar liggen nu de twee gekochte bedjes en wie hebben de eer om erop te slapen ?
    2e Is er voldoende keukenapparatuur aan boord voor de kok PETER
    3e Mogen en nemen jullie die leuke stoeltjes ,als aandenken ,mee terug naar Nederland als handbagage of in het laadruim als buggie. Want om op het hockey-en voetbalveld met die verre reis stoeltjes te pronken is wel uniek.
    4e Opa vroeg of de werphengels uit nederland meegenomen waren.
    5e Missen jullie de TV ? Het zijn toch maar de herhalingen die ze nu uitzenden. Alleen de afscheidswedstrijd van Jaap Stam in Zwolle hebben jullie gemist. Het regende en onweerde daar verschrikkelijk en de wedstrijd werd gestaakt. Ze begonnen na een half uur gelijk aan de tweede helft. Er was 52 mm regen gevallen en ook hier hadden dolfijnen kunnen zwemmen op het kunstgras.
    Zo dit waren weer een paar vraagjes. Groetjes.

• 28 Juli 2008 - 09:36

Hans En Annemieke:

Zo ook eindelijk weer eens een berichtje van ons! Zo te lezen en te zien genieten jullie super en wordt het moeilijk om volgend jaar "gewoon in Europa " op vakantie te gaan:)
    Wij genieten vanuit onze camping Berkendal van jullie berichtjes en het weer (warm en zonnig!);
    Nog veel plezier verder!
    Groetjes

• 28 Juli 2008 - 11:33

Van Uw Correspondent:

LOS ANGELES - De Amerikaanse autoriteiten hebben dinsdag honderden toeristen geëvacueerd uit de omgeving van de Grand Canyon, een van de belangrijkste toeristische trekpleisters van de Verenigde Staten. De vakantiegangers zaten vast in het gebied als gevolg van felle bosbranden.

De vlammenzee had de enige toegangsweg afgesloten naar het nationaal park aan de noordzijde van de Grand Canyon, in de staat Arizona. Hoewel het vuur nog ruim 45 kilometer van het park verwijderd is, besloten de autoriteiten de circa 800 toeristen in het afgelegen, dunbevolkte gebied te evacueren.

De Amerikaanse staten Arizona, Californië, Colorado, Nevada en New Mexico kampen al weken met bosbranden. Het warme en droge weer maakt de bestrijding van het vuur een lastige klus. Dit jaar is in de VS al ruim 1,2 miljoen hectare bos in vlammen opgegaan, vier keer zo veel als in dezelfde periode vorig jaar.

Dat kampvuur is toch wel goed uitgemaakt?

uw correspondente
    MvdH, te HvH.

• 29 Juli 2008 - 04:17

Feline:

En de vragen blijven toestromen.. oke komen de antwoorden:

1. de gekochte bedjes liggen als we rijden bij papa en mama in de kamer. en zodra we gaan slapen komen ze te voorschijn, worden ze uitgerold en naast de bankbedden gelegd. want het zijn namelijk matjes. Sjoerd en David wisselen het om de 3 dagen af..

2. oja, voor de soep,, de kant en klare maaltijden en de etentjes buiten de deur is er genoeg apparatuur voor papa hoor. Meer heeft die niet nodig!

3.Ik denk niet dat we ze meenemen omdat we ze gehuurd hebben, maar wie weet zit papa straks ineens op zo'n stoeltje langs het voetbalveld.

4. Ja die hebben ze natuurlijk meegenomen! ze kunnen niet zonder. Sjoerd en Ruben hebben al wat gevangen alleen David blijft nog achter.

5. wij hebben een tv in de camper! een kabeltv zelfs! daar kijken we zo nu en dan CSI op, want dat kunnen we nu ongeveer in het echt meemaken, en verder kijken we niet echt veel tv..

zooooooo.....
    vraag maar weer raak als het moet!

dikke kus

• 29 Juli 2008 - 12:22

Ronald:

Hallo Sluijsjes,

Hier even een berichtje vanuit Rotjeknor. Ik heb zojuist jullie foto's bekeken en een stuk van het reisverslag tot nu toe gelezen. Zier er echt geweldig uit hoor. Kan me voorstellen dat dit een geweldige trip is, met heel veel indrukken, avonturen en belevenissen. Geniet er maar van.

Hier alles ok. Nog twee weekjes werken en dan gaan Marielle en ik met vakantie. Eerst drie dagen naar Venetië, dan tien dagen Toscane en aansluitend nog vier dagen Spanje (De ouders van Marielle wonen daar).

Ik wens jullie een mooie voorzetting van jullie reis daar. Have fun.

Groetjes,
    Ronald