dag 19 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Joyce & Peter Sluijs - WaarBenJij.nu dag 19 - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Joyce & Peter Sluijs - WaarBenJij.nu

dag 19

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Joyce & Peter

31 Juli 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Overdrijven, daar zijn ze goed in. Ik wek ze nooit voor 7 uur, gisteren en vandaag dus pas om half acht. Van die 11 mijl hebben ze er toch zeker wel 3 van gelopen, heen en weer bij elkaar dan wel; er zaten wel degelijk vissen in die rivier, maar dan moet je ze natuurlijk wel vangen (bijdehande opmerking van een voorbijganger: that's why they call it fishing and not catching; ja, ja, denk er maar even over na; ongeveer waarom ze het voetballen noemen en niet doelpunten maken)

Anyway, we zijn vanmorgen weer op weg gegaan voor een lange rit door de Mojave Desert. Met recht een woestijn. Naarmate de dag vorderde werd het alleen maar heter. We zouden eerst in 29 Palms overnachten, maar aangezien de zon nog behoorlijk prikte, besloten we eerst Joshua Tree National Park te bekijken en dan daar ten zuiden van te overnachten.

Wat een park. Allereerst natuurlijk met de Joshua Tree, de enige plek waar deze bomen groeien. Daarnaast behoorlijk wat cactussen en verder ruimte, ruimte met hele grote, kolossale keien. Eerst naar het hoogste punt gereden met weidse uitzichten, maar helaas ook een berg wespen, die zich onder de auto’s aan de zon wilde onttrekken. Dus was het wat moeilijk instappen, zonder ze mee naar binnen te brengen.

Verder door het park gereden naar de zuidelijke uitgang e naar onze kampeerplek in Indio net even te westen van Palm Springs, waar bejaard USA overwinterd, maar waar het nu heel erg stil was. Op de camping was alles al dicht, we werden om vijf uur door de nacht(!)portier binnengelaten en hadden vervolgens het zwembad voor onszelf.

Op de TV was er nieuws over een aardbeving op ongeveer 50 km afstand, dus we hebben de hele nacht op de naschokken liggen wachten. Die kwamen echter niet, dus na een goede nachtrust met de zon weer op gestaan, de boel weer ingepakt en vertrokken naar Newport Beach, het Saint Tropez van LA. Beach boys and girls be warned: here come Feline and Ruben!!

Wordt dus vanaf het strand weer vervolgd…