dag 14 - Reisverslag uit Yellowstone, Verenigde Staten van Joyce & Peter Sluijs - WaarBenJij.nu dag 14 - Reisverslag uit Yellowstone, Verenigde Staten van Joyce & Peter Sluijs - WaarBenJij.nu

dag 14

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Joyce & Peter

14 Juli 2009 | Verenigde Staten, Yellowstone

Zo hehe eindelijk een stukje geschreven door Tessa van der Sluijs! Okee komt ie :
Eindelijk (!) mochten we uitslapen van onze brombeer! Lekker tot half 10 in je bed liggen, heeeeerlijk! Maar dat kwam doordat we de dag daarvoor reserveerd hadden om te gaan raften. Na een lekker ontbijt, gingen we naar het plaatsje Moose. Daar kregen we zwemvesten aan en gingen we met de auto, daar achter een raftboot, naar de rivier de Snake River. We gingen de boot in ( O, en trouwens waren we nog met 2 andere Amerikaanse mensen) en waren klaar om te gaan! Iedereen had er zin in. Maar toen we eenmaal op de boot aan het varen waren, kwamen de kinderen erachter dat het helemaal geen raften was, maar dat we op een floating-boot zaten. Maar natuurlijk wist de baas dat en had het ons vertelt. Maar wij verstonden dat we gingen RAFTEN. Dus lekker sjeesen door het water en lekker nat worden. NOT dus.. Aghjaa,, Maar het was wel leuk en we hadden wel veeeeeeel beesten gezien, zoals: Bald Eagles, Elken, De blauwe rijger, Pelikanen, Ganzen, Osprey (vogel), Turbo Duck (soort van vogel+eend, super schattig! Vond ik dan.) en dat was het eigenlijk. Na het raften (oftewel op een bootje met de stroming mee gaan) gingen we naar het plaatsje Jackson Hole. Dat was een echte cowboy stad. Heel gezellig allemaal. Het was ongeveer 5 uur toen we daar aan kwamen. We gingen vroeg eten omdat we nog best lang moesten rijden naar Yellowstone. Maar er waren alleen restaurantjes die pas om half 6 open gingen, dus gingen we even rondje stad doen. Zelfs in Amerika hebben ze echte birkenstokes!! Na lekker rondje stad hebben gelopen kwamen we bij een restaurant aan. We lazen op een bordje wat ze allemaal hadden en hoe laat ze open gingen. En ja hoor,, ze gingen pas om half 6 open. En het was 10 voor half 6. Dus moesten we nog eventjes 10 minuten wachten. Na 10 minuten gewacht te hebben mochten we eindelijk naar binnen! Het was eigenlijk een best wel luxe restaurant! Alleen hadden we een ober die een beetje eng was. Het was een normaal iemand, maar als hij je aan keek zetten hij hele grote ogen op! Eigenlijk best wel griezelig. Maar het eten was VERRUKKELIJK! Na lekker gegeten te hebben gingen we nog eventjes in de stad kijken of we vergeten waren waar je iets kon zien. Dat was niet het geval. Dus we gingen we maar naar de camper toe. Daar tegenover was een gras veld, waar een paar jongens iets lenigs aan het doen waren. We zaten in de camper en toen opeens gingen ze zwaaien naar ons! Dus wij lekker terug zwaaien. Joepiee nieuwe vriendjes! Hahah nou liever niet! We gingen op weg naar Yellowstone. Het beren gebied. En ja hoor! We kwamen een beer tegen. Nou we zagen het niet goed. Maar het leek op een beer. Nadat we op een heeeleee grote camping aan zijn gekomen. Ging onze grote baas eventjes de plattegrond halen en vragen waar we zaten. Liet hij ons de plattegrond zien en ja hoor zaten wij (op de plattegrond) helemaal links boven en de douches zaten helemaal rechts onder! Fijn!!! En de camping was ook nog is mega groot! Dus moetsen we eventjes een manier vinden om te gaan douche. We waren veel te moe om na te denken. Stonden we eindelijk, na en lange in pakeer moeite, op de plaats waar we moesten staan. We gingen gelijk naar bed. Maar toen kwam het ergste van allemaal!! WE MOESTEN IN HET DONKER, EN WE ZITTEN IN EEN BEREN GEBIED, NAAR DE WC’S LOPEN OM DAAR ONZE TANDEN TE POETSEN!! Super eng vond ik het! Feline en ik gingen samen lopen en ik heb Feline haar arm blauw gemaakt. Hahaha.. Weet je hoe ik naast haar liep! : Ik hielt haar arm vast met mijn hand en ik hielt mijn oren dicht met 1 vinger in mijn oor en haar arm tegen mijn oor. En ook nog is met mijn ogen dicht! Ik vond het zoooo eng, en Feline ook! Want zij liep op alles te schijnen met haar zaklamp! En Isabel was zo slim om eerder aar tanden te poetsen. Dus zij hoefde niet door het donker. Zelfs Sjoerd vond het eng. Maarjaa.. We zijn snel weer naar de camper gerend. En snel gaan slapen.
Dat was dag 14.
To be continued.