Dag 21 - Reisverslag uit Newport Beach, Verenigde Staten van Joyce & Peter Sluijs - WaarBenJij.nu Dag 21 - Reisverslag uit Newport Beach, Verenigde Staten van Joyce & Peter Sluijs - WaarBenJij.nu

Dag 21

Door: Feline & Ruben

Blijf op de hoogte en volg Joyce & Peter

02 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Newport Beach

31-07-2008

Dag 21

Disneyland was voor ons nog onbekend terrein, vooral het Disneyland in California, tot vandaag!!! Jaja daar gingen wij vandaag heen! Half 7 op en dan om half 8 weg en vervolgens 8 uur bij Disneyland zijn was de planning van papa. Dit ging goed, tot wij er bijna waren. Na een paar keer verkeerd te zijn afgeslagen (goedzo Petertje) en helemaal naar de RV parking omgeleid te zijn konden wij ‘het Rijk waar de dromen uitkomen‘ betreden. Bij het park binnengekomen, met behulp van treintjes want het was een stukje lopen vanaf de parkeerplaats, konden wij de eerste attracties ingaan. Maar voordat wij dit deden zagen wij op het hoofdplein op Mainstreet Goofy, Mickey en Minnie en Pluto. Hierna gingen wij de eerste attracties in. De eerste was de Startours, hier zit je in een spaceshuttle kijkend naar een scherm en vervolgens gaat de shuttle bewegen naar de scène die op het scherm wordt afgespeeld. (Je weet vast wel wat ik bedoel). Hierna gingen de helden Ruben en Peter de Spacemountain in en de rest naar de rodelbaan. Bleek allebei leuk te zijn!
Na een aantal attracties gingen wij het huis van de toekomst in. Dit was een hypermodern huis waar van alles te zien was. Een greep uit deze dingen is de piano die vanzelf speelt waarbij de toetsen ook vanzelf ingedrukt worden, een spiegel waarin David zichzelf niet herkende en dacht dat het Sjoerd was en Sjoerd opzij wilde duwen (scheel ventje!) en een programma waarin jij jezelf 60 jaar ouder kan zien. Dit was bij papa een redelijk onplezierig en misselijk makend gezicht!
Alweer een aantal attracties verder, als ik ze allemaal opsom wordt het redelijk saai, konden wij de eerste van onze 3 Disney parades bezichtigen. In deze parade waren de grootste en mooiste praalwagens gemaakt die wij ooit hadden gezien. Rond deze praal wagens was vervolgens door dansers, acrobaten en clowns een show gemaakt, met op de praalwagens de beroemde Disney sterren. Na een lunch bij een Italiaans restaurantje hielden wij het even voor gezien in Disney en gingen wij naar het pretpark er tegenover. Je kon gewoon heen en weer pendelen tussen de beide parken, bij het uitgaan van Disney kreeg je een stempel als je naar het California Adventure Park wilde gaan, die je bij het ingaan van Disney weer moest laten zien om aan te tonen dat je in Disney bent geweest maar je moest ook nog je kaartje laten scannen om aan te tonen dat je er wel een kaartje voor hebt en niet vals speelt met stempels. Beetje lastige zin hè, maarja dit is wel de Disney logica!
In het California Adventure Park gingen wij als eerst naar onze tweede 3d film. De eerste was ‘Honey I shrunk the audience’, een film over een professor die een verkleinmachine heeft uitgevonden en vervolgens iedereen gaat verkleinen. De tweede 3d film was een 3d versie van de Muppetshow in het California Adventure park. Deze lachwekkende film over de beroemde poppetjes was heel bijzonder en grappig gemaakt. De bekende zeurderige oudjes kwamen weer met schitterende opmerkingen die de zaal al snel met gelach vulde.
Na de Muppetshow gingen we eerst naar nog een Parade. Dit keer was het een parade met: the Incredibels, Cars, Toy Story, Ratatouille, Nemo en Monster & Co. Hierbij hadden ze de leuke gedachte om met water te gaan rondspuiten. Oftewel nadat de parade voorbij was, waren wij zeiknat.. Maar het was erg leuk om die figuren een keer groot te zien.
Na de parade gingen wij naar de musicalvoorstelling van Aladin. Deze gemoderniseerde versie van Aladin was vooral door de geest heel geestig! Met opmerkingen als: ‘Hé Jafar, it’s Cher, she wants her dress back’, en de opmerking tegen de papegaai: ‘2 Words, Chicken…Nuggets’. Dit was tot nu de beste voorstelling die de meeste van ons hadden gezien!
Feline vervolgd even het verhaal want Rubenlientje moet afwassen en zijn tandjes poetsen. Na de voorstelling gingen 4 waaghalzen een attractie in, genoemd: The Hollywood Tower Hotel. Wat hier dus de bedoeling van was.. je ging in een liftje zitten in stoeltjes. Dan werd je 80 meter in de lucht geschoten en weer 80 meter laten vallen. Onze waaghalzen hebben het overleefd en riepen aan het einde heel stoer: ‘We willen nog een keer’. Jaja, maar stiekem waren alle broekjes nat….

Hierna gingen we even een hapje eten. De jongetjes bij de mac donalds en de meiden bij de Pizzaria. Hierna gingen we nog even wat attracties af. Sjoerd en Papa gingen in de Orange Slinger, die heb je ook in de efteling, de zweefmolen. Ruben ging alleen in de Mickey Mouse achtbaan. Dat klinkt heel schattig en leuk, maar wacht maar tot je ervoor staat.. weer een broekje vol.. Isabel, Sjoerd, David, Tessa en Papa gingen nog in The Grizzly Raft. En oftewel,, daar kwamen ze niet droog uit. Ze waren doorweekt. En we hadden ze nog gewaarschuwd, maarja, boontje komt om zijn loontje.

Na de attracties gingen we snel naar de volgende parade. De lichtjes Parade. Daar waren alle belangrijke figuren te vinden. Onderandere: Mickey & Minni Mouse, Donald Duck, Goofy, Peterpan, Sneeuwitje, Assepoester, Belle & het Beest, Alice in Wonderland, De kleine Zeemeermin, De goede Fee en ga zo maar door. Heel erg mooi was het, alles was verlicht met lichtjes!! We volgde de parade en kwamen uit op de plek waar ze vuurwerk af gingen steken. Nou de buurman met zijn 10000 euro aan illegaal vuurwerk is hier niks vergeleken bij. Wat ontzettend mooi was dat! Bij elk sprookje ander soort vuurwerk. Van hartjes tot aan sterren.
Na de vuurwerk show gingen we nog een paar attracties af en toe was het zover dat we weer weg gingen. Het was half 12 ’s nachts en iedereen had last van zijn voeten. Het was een mooie dag,
and remember, dreams come true…

Wordt vervolgd….

• 02 Augustus 2008 - 19:35

OPA En OMA:

Met spanning hebben wij gewacht op de verhalen uit het mondaine Newport Beach. Geweldig zon'n beautiful strand ,het Hoekse strand kan nu een vergelijking maken .Hier is het warempel 2 dagen zomerweer geweest !
    Allereerst wij bewonderen jullie doorzettingsvermogen om zo veel mogelijk te zien en te beleven. Uiteindelijk gaan jullie daarvoor.
    Walt Disney in Parijs is hier niets bij en het scheelt weer een ritje Frankrijk.
    Maar waar blijft mama Joyce? Is zij nog in een attractie geweest?
    Heeft iedereen zijn "natte broekje "zelf
    uitgespoeld ?
    Jullie voeten zullen wel afgesleten zijn, even met de pootjes omhoog en het leed is weer geleden, uiteindelijk is het goed voor de lijn.
    Heeft Peter nog meer excursies op zijn programma staan of wordt het nu luieren op het strand in de hem bekende houding
    Welke plaatsen worden er nog bezocht.
    Feline de vissen vragen iedere dag naar je en Isabel je plantje leeft nog en is twee keer zo groot geworden.
    Hoe is het met de verzamelwoede van sjoerd en david ,bijzondere stukjes "GLAS" "GELD "enz.meenemen hoor.
    Tessa ben je al bruin geworden en heb je je knuffel meegenomen vraagt opa?
    Ruben van jou verwachten we wel een afspraakje met een american lady of zitten zij binnen bij de airco.
    Ik bedenk dat jullie dit hebben geschreven midden op de dag en wij nemen ons petje af voor de manier waarop !!!!!!
    Hebben jullie alles nog op een rijtje staan wat er beleefd en gezien is?
    Dromen jullie er maar fijn van, dikke kus uit H.v.H.

• 02 Augustus 2008 - 20:55

De Bennebroekers:

Wij genieten met jullie mee via alle leuke anekdotes ,real american stories en de foto"s.
    Als wij alle 874 gemaakte foto,s willen zien dan moeten wij de aanstaaande familiedag veranderen in een familieweekend.
    Geniet nog maar lekker, een goede terugreis en tot ziens op de familiedag in Oss.
    Els, Henk en de beide grote neven.

• 03 Augustus 2008 - 04:28

Peter:

Nou, Els & Henk, het zijn er 1748 tot nu toe, dus maak er maar een familie weekje van.

Als jullie nog een keer willen gaan golfen, dan moet je zeker deze kant op. Wat een terreinen.

• 03 Augustus 2008 - 04:29

Peter:

O ja, de site was even dicht, maar we laden nu nog wat Disney Pictures, zonder copyright, dus je mag ze gratis distribueren.