Dag 22 - Reisverslag uit Newport Beach, Verenigde Staten van Joyce & Peter Sluijs - WaarBenJij.nu Dag 22 - Reisverslag uit Newport Beach, Verenigde Staten van Joyce & Peter Sluijs - WaarBenJij.nu

Dag 22

Door: Feline

Blijf op de hoogte en volg Joyce & Peter

03 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Newport Beach

1-08-2008

Dag 22

Uitslapen, uitslapen, uitslapen, uitslapen! Yeah! Eindelijk dat werd ook even tijd. Vandaag zouden onze bleke gezichten het strand, de zon en de zee gaan zien. We gingen naar Huntington Beach beter bekend als het strand met ‘the big waves’. En daar was geen woord van gelogen. Ze waren zelfs nog hoger dan de golven bij Rosa Mar in Spanje! Volgens mama moeten we het vergelijken met de film: the ultimate wave. (snel kijken dus!)
Dat werd een lekker dagje lang in de golven duiken, gered worden door de lifeguard omdat je te ver het water in ging en niet meer terug kon komen door de stroming en verbranden! Ik zal even het rijtje afgaan: Isabel heeft haar billen zo rood als een tomaat. Tessa is op weg om haar op te volgen. Ruben lijkt een beetje op een gebraden kippenborst. Sjoerd en David zijn twee garnalen. (shrimps, zijn trouwens best lekker hier!) Papa heeft ook een mooie rooie (dikke) buik. Mama haar bikini lijn op haar rug is goed te zien en mijn bovenbenen zijn net twee zuurstokken. Maar ja, je moet er wat voor over hebben toch?! Beter zon en een beetje rood, dan regen en helemaal bleek (Nederland).

Toen gingen papa en David ineens actief doen en een wandelingetje maken. Nou je raad het dus alweer, dat wandelingetje werd ongeveer 2 en een half uur. (keer 3 plus 4). Ze liepen ‘eventjes’ naar de pier waarna ze toen ze terug kwamen vol trots konden vertellen dat ze : vissende vissers hadden gezien (goh wat zouden die anders moeten doen?) surfende beach boys.. (tja, die heb ik dan weer net even gemist…) En ze hebben nog een gratis taxi ritje gekregen.. nou was het het waard of niet? Ruben was enthousiast geworden van de verhalen van papa en David en ging toen zelf nog even surfen (zie foto)
Verder hebben we ook nog even gezwommen met de dolfijnen die vaak genoeg even kwamen boven duiken bij onze plek. Vlak voor onze neus waren ze vrolijk aan het springen en wij hebben even meegedaan! Jammer genoeg konden we hier geen foto van maken want de camera is niet waterdicht…

Toen de schemering viel liepen we terug naar het begin van het strand om een vuurkorf te bemachtigen. Daar zouden we die avond gaan barbecuen, op het strand! Nou vind dat maar ergens terug in Nederland… De kippetjes, hamburgers, lammetjes en de salades kwamen tevoorschijn en we begonnen aan een eetfestijn. Afgesloten met wat lekkere marshmallows gingen we moe maar voldaan de camper in terug naar de camping.

Morgen verwachten we weer dezelfde dag, vandaar het stukje van Ruben!

Wordt vervolgd….

• 03 Augustus 2008 - 21:16

Oma Door :

heerlijk om nu te luieren op het strand,en daarbij zo veel te beleven.
    Zwemmen met dolfijnen surfen etc.
    Zo,n vuur korf op het strand Peter hoef je niets meer in elkaar te zetten.die amerikanen weten het wel.
    Ik wens jullie nog veel plezier kus oma.

• 05 Augustus 2008 - 06:45

Laura:

OOh ik zeg toch ook altijd SMEREN Met zonnebrand!! haha nou heel veel plezier daar nog! En Fee tot over 2.5 week!