Land van aankomst - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Joyce & Peter Sluijs - WaarBenJij.nu Land van aankomst - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Joyce & Peter Sluijs - WaarBenJij.nu

Land van aankomst

Door: Feline

Blijf op de hoogte en volg Joyce & Peter

13 Juli 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

WE ZIJN ER!!

Jaja, we hebben het zomaar gered.. eindelijk zijn we er. In de VS!

Na een vertraging van ongeveer 2 uur, die sukkels misten iets in het upperdeck: een batterij.. Waarop papa antwoorde: 'oh ja die heb ik nog wel voor je' En toen een batterij geven heeft aan de piloot. gingen we eindelijk de lucht in. Voor de rest is de vlucht goed verlopen. We hadden goed weer, weinig turbulentie en een prachtig uitzicht, als je dan wat zag behalve witte wolken.
Aangekomen gingen we inchecken en wachten op de taxi. Die bracht ons naar het hotel waar we de eerste nacht in San Fransisco zouden doorbrengen. Onderhand waren we bijna allemaal al 24 uur op. Wat ook wel te merken was. Sjoerd lag bij het avondeten ongeveer met zijn gezicht in zijn kip met spaghetti en Tessa had de uitspraak: 'kijk maar uit, straks ga ik nog naar huis slaapwandelen.' Het restaurantje waar we zaten was echt typisch engels. Amerika staat altijd bekend om zijn fastfood en hamburgers, maar wij zijn erachter gekomen dat dat iets anders moet zijn: De Prime Rib. : 'CARVE TO ALL BUT JUST ENOUGH, LET THEM NEITHER STARF NOR STUFF. GIVE HIM ALWAYS OF THE PRIM E, COMFORD ALL WITH ROBUST WINE'.

Verder zijn we erachter gekomen dat Amerika een land is waar al het onmogelijke mogelijk is. Van stoepranden die te klein zijn om met zijn tweeen naast elkaar te lopen, gras wat keurig geknipt is langs de stoepranden, waar je tot en met je 14e begeleid moet worden door een 'adult' om te kunnen zwemmen. Wel met 16 jaar een auto mag besturen maar tot je 21e uit de buurt van Alcohol moet blijven (godzijdank voor Ruben!!)

Het ophalen van de camper was ook nog een hele klus. Eerst waren de taxi's te klein. Waardoor 1 taxi werd ingeruild voor een mini-van. De helft ging in de ene taxi (een LINCOLN, geweldige auto) en de andere helft ging in de mini-van. Aangekomen op de plek waar we de camper gingen ophalen, kregen we eerst van alles te horen over de camper. Daarna konden we de koffers gaan uitpakken. Totdat papa achter het stuur kroop verliep alles vlekkeloos..
Maaar.. hij blijkt een natuurtalent te zijn en er is nog niks gebeurd. Behalve de 10 eieren die naar beneden vielen omdat er geremd werd en de blikjes cola die uit de koelkast kwamen zetten..

Verder zitten we nu allemaal lekker buiten, op een berg op een camping in Cloverdale. We gaan straks lekker eten en eindelijk even ontspannen..

Wordt vervolgd...

• 13 Juli 2008 - 11:19

Oma Door:

Hallo allemaal,fijn datalles goed is verlopen.Geniet nu maar van jullie vakantie.
    Groetjesen een dikke kus
    Oma Door.

• 13 Juli 2008 - 11:20

Hans En Annemieke:

Goed dat jullie heelhuids, op de eieren na, zijn aangekomen; zijn jullie al in Cloverdale riverpark geweest ?? staan BBQ langs de rivieroever, is wat voor jullie?? (zagen we op Google!-techniek staat voor niets!!:)
    Veel plezier verder en eet smakelijk!
    Groet

• 13 Juli 2008 - 12:09

Caroline & Frank.:

Heee sluijsjes!

Wat fijn dat de reis goed is gegaan! Verder, hopen dat ik ook nog naar Amerika ga en dan misschien jullie tegenkom wat denk niet het geval is.
    Hele fijne vakantie nog en tot snel!

xx Caroline & Frank

• 13 Juli 2008 - 12:54

Chris En Wim.:

Jammer dat jullie zo'n rustige vlucht hebben gehad. We hadden wel gehoopt op wat turbulentie. Zeker voor Feline zou dat lekker zijn geweest. Is het ook mogelijk dat peter begeleiding krijgt van een verstandig iemand voor voorkoming van overmatig alcoholgebruik? Of vervult Joyce die functie.

anyway.......veel plezier en goed weer.

Groeten van
    \
    Chris,Merel, Stan en Wim.

• 13 Juli 2008 - 12:55

Wim:

Waar zijn jullie eerste foto's?

Groeten,
    wim.

• 13 Juli 2008 - 15:43

Erwin,Monique& Kids:

Dus toch als echte Hollanders op reis , eieren en aardappelen mee natuurlijk. Na de reis alle eieren heel, één keer remmen en de camper geel.
    Mogen wij na de eerste overnachting de geometrische oplossing op de vraag: Hoe slapen acht personen in een camper?

groetjes.

• 13 Juli 2008 - 18:00

OPA En OMA:

Hallo amerikagangers
    Wij nemen aan dat jullie heerlijk geslapen hebben in jullie huis op wielen, maar hoe?
    Is het naast, onder, boven ,achter of op elkaar geweest met de air-co op TIEN.Wat is de afmeting van de slaapzaal? Het is hier nu acht uur en jullie zitten waarschijnlijk na een buiten ontbijtje in de vroege morgen ( 11 uur) aan de koffie . In ieder geval een fijne dag en geniet ervan.

• 13 Juli 2008 - 20:18

Annemieke En Hans:

De vragen over het slapen in de camper zijn nu gesteld, ik ben wel erg benieuwd naar de antwoorden!

groet,

Hans

• 14 Juli 2008 - 07:59

Ro Lexmond:

tsjonge wat een geweldig verhaal>
    Ik zie het allemaal helemaal voor me!
    Geweldig.

Have fun!!